Black Month 2024 er skudt i gang! Se tilbuddene her

Filtrer efter
Markedsføring
Uddannelsestype
By
Uddannelsesform
Vis alle filtre
Viser 1-20 af 35
1
2
Annoncer

Populære steder

Reportager indenfor Markedsføring

Vil du arbejde med salg og markedsføring på et internationalt plan?

Lær at udvikle og gennemføre forskellige salgs- og markedsføringsaktiviteter med et globalt udsyn og få et solidt kendskab til forhandling, afsætning og marketinganalyse. Vælg desuden om du vil have en salgsprofil, eksportprofil eller digital profil og skræddersy din uddannelse, så den passer præcis til dine drømme for fremtiden. Lyder det som noget for dig? Så læs med her. 

Tag en akademiuddannelse i international handel og markedsføring

Hvem henvender uddannelsen sig til?

Akademiuddannelsen i international handel og markedsføring henvender sig både til dig, som allerede beskæftiger dig med handel og markedsføring, og dig, som gerne vil kvalificere dig til en stilling i dette felt. Uanset hvad, er uddannelsen den rette dig dig, hvis du interesserer dig for salg og markedsføring på et internationalt plan. 

Hvilke fremtidsmuligheder giver uddannelsen?

Som færdiguddannet vil du være kvalificeret til at arbejde som marketing manager, key account manager, konsulent e.l. på tværs af landegrænser, brancher og industrier. 

Hvilke optagelseskrav er der?

For at blive optaget på akademiuddannelsen skal du have mindst 2 års relevant erhvervserfaring. Derudover skal din uddannelsesbaggrund være én af følgende: 

  • En relevant erhvervsuddannelse
  • En relevant grunduddannelse for voksne (GVU)
  • En gymnasial uddannelse
  • En anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående

Opfylder du ikke ovenstående krav for uddannelsesbaggrund, kan du søge om en individuel kompetencevurdering. 

Hvad indeholder uddannelsen?

Uddannelsen består både af obligatoriske og valgfri fagmoduler samt et afgangsprojekt. 

De fælles obligatoriske fag er:

  • Afsætningsstrategi, 10 ECTS
  • International markedsføring og -analyse, 10 ECTS
  • Markedsføring og forhandling, 10 ECTS

I løbet af dit uddannelsesforløb kan du vælge at specialisere dig. Her kan du vælge mellem følgende retninger:

  • Eksportprofil
  • Digital profil
  • Salgsprofil

Obligatoriske fag ved en salgsprofil:

  • Salgspsykologi og grundlæggende salg, 10 ECTS
  • Strategisk salg, 10 ECTS

Obligatoriske fag ved en digital profil:

  • Digital markedsføring, 10 ECTS
  • E-handel, 10 ECTS

Obligatoriske fag ved en eksportprofil:

  • Markeds- og kulturanalyser, 10 ECTS
  • Eksport og internationalisering, 10 ECTS

De valgfrie fag er:

  • Erhvervsret, 10 ECTS
  • Service, 5 ECTS

Hvordan forløber eksamen?

Efter hvert modul afholdes der en prøve. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.

Hvor længe varer uddannelsen?

Du kan læse en akademiuddannelse i international handel og markedsføring på deltid i op til 3 år. 
Vælger du at tage uddannelsen som fuldtidsstudium, vil den vare 1 år.

Hvor meget koster uddannelsen?

Prisen på en akademiuddannelse i international handel og markedsføring varierer alt efter, om der er tale om dag-, aften- eller fjernundervisning.

Du kan evt. søge Statens Voksenuddannelsesstøtte (SVU).