Hvorfor vælge UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole?
Kompetencegivende forløb
Med udgangspunkt i din egen hverdag
Kompetente undervisere
Kursusbeskrivelse
Digital markedsføring
Få kompetencerne så du professionelt kan føre virksomhedens digitale markedsføringsstrategi ud i livet. Du lærer at lede og deltage i analyse, planlægning og udførelse af forskellige former for digital markedsføring.
Uddannelsens indhold
Modulet giver dig både teoretisk og praktisk viden om og forståelse for centrale begreber og metoder inden for feltet.
Du lærer at vurdere potentialet for salg af virksomhedens produkter online, og du får værktøjer til at sikre et optimalt udbytte af den digitale markedsføringsindsats og indblik i, hvorfor det er vigtigt at have en digital strategi i virksomheden.
Du får viden om:
- Digital strategi, webanalyse og søgemaskineoptimering
- Sociale medier og content marketing
- Usability, brugertests, målsætninger og KPI (key performance indicators)
Dit udbytte af uddannelsen
Du lærer at anvende digitale marketingbegreber, modeller og teorier, så du kan vurdere potentialet for salg af virksomhedens ydelser og produkter online. Yderligere kan du anvende webstatistikker og behandle data og på den baggrund uddrage konsekvenserne for markedsføringsindsatsen.
Efter Digital markedsføring kan du:
- Anvende centrale metoder og værktøjer til at planlægge digital markedsføring og relatere markedsføringsplanen til virksomhedens idé og overordnede strategier
- Vurdere virksomhedens placering i søgemaskiner og stille forslag til indsatsområder
- Identificere relevant jura og vurdere konsekvenserne for virksomhedens digitale markedsføring
- Håndtere udvikling af den digitale strategi med udgangspunkt i virksomhedens situation og med inddragelse af relevante interessenter
Målgruppe
Digital markedsføring giver dig en grundlæggende forståelse for begreber og værktøjer inden for digital markedsføring, hvor du lærer at tage del i analyse og planlægning af arbejdet med markedsføring på digitale platforme.
Modulet hører under akademiuddannelse i Salg og markedsføring og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag.
Akademimodulet i digital markedsføring er for dig med relevant erhvervserfaring, som arbejder eller vil arbejde med digital markedsføring.
Eksamen og diplom
Modulet Digital markedsføring består af 10 ECTS-point. Modulet kan tages som et enkeltfag eller i forbindelse med akademiuddannelsen Salg og markedsføring.
Modulet afsluttes med en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og disposition.
Pris
Prisen for modulet i Digital markedsføring er 10.150 kroner.
Få information
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole har dækningsområde i Trekantområdet og Fyn med øer med et bredt udvalg af erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser for studerende, der vil tage fuldtidsuddannelser. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole tilbyder også akademi- og diplomuddannelser til dig, der er i arbejde...