Hvorfor vælge KEA - Københavns Erhvervsakademi?
Statsanerkendte efteruddannelser med ECTS-point
Undervisere med praktisk erfaring fra erhvervslivet
Vægt på læring, du kan bruge med det samme - vi kombinerer teori og praksis
Kursusbeskrivelse
Digital Marketing Manager
Vil du være firmaets skarpe allround-kniv i den digitale markedsføringsskuffe?
Som digital marketing manager kan du lægge strategien for din virksomheds digitale markedsføring og salg, eksekvere den på sociale medier og optimere dine indsatser ud fra målinger.
Bliv digital marketing manager med strategisk overblik og fingrene på tasterne
Du vil lære at planlægge sociale medieopslag på baggrund af strategiske overvejelser og analyser af markedet, målgruppen og medielandskabet. Og du kan bruge dit hoved og dit tastatur til at bringe opslagene til live gennem tekster, billeder og lyd.
KEA lærer dig at forstå de dynamikker, der præger medielandskabet i dag, så du står stærkest muligt, når du sætter dine nye færdigheder i spil for din virksomhed. Du bliver skarpere end skarp, fordi dine indsatser bunder i databaseret viden.
Dit udbytte
På uddannelsen vil du lære at:
- Forstå og håndtere din virksomheds digitale markedsføring 360 grader rundt
- Analysere og vurdere et markedspotentiale
- Udvikle den digitale marketingstrategi
- Planlægge digitale marketingindsatser og sociale medieaktiviteter
- Måle og optimere den digitale indsats
Undervisningsform
Uddannelsen er en deltidsuddannelse, og du kan derfor passe dit arbejde, mens du læser.
På uddannelsen vægtes samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hver deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer KEA, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
KEA møder dig, hvor du er i din karriere, og målretter undervisningsformen efter dine og de andre studerendes behov.
Startdato
Målgruppe
Digital marketing manager-uddannelsen er for dig, der:
- Allerede har erfaring med salg og marketing
- Ønsker at udvikle, optimere og eksekvere digitale marketingstrategier og sociale medieaktiviteter
- Vil opdateres på de digitale trends og tendenser
Du kan for eksempel være marketingkoordinator, marketingchef, marketingkonsulent, kommunikationskonsulent, digital redaktør, medierådgiver eller selvstændig.
Eksamen og diplom
Der afholdes to eksamener undervejs.
Uddannelsen svarer til 15 ECTS-point.
Pris
Prisen for uddannelsen er 14.000 kroner ekskl. moms.
I prisen er der inkluderet:
- Morgensnack
- Frokost
- Eftermiddagssødt
- Te og kaffe
Adgangskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
- Relevant uddannelsesbevis eller svendebrev
- CV med relevant erhvervserfaring
Relevant uddannelse
- En gennemført erhvervsuddannelse
- Grunduddannelse for voksne
- Gymnasial uddannelse
- eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering.
Uddannelsens opbygning
Digital marketing manager-uddannelsen er opbygget som et deltidsstudium, der strækker sig over 13 uger. Der er undervisning én gang om ugen, og der afholdes to eksamener undervejs.
Uddannelsen er tilrettelagt som et intensivt forløb. Det er sammensat af fagmodulerne Digital markedsføring og Sociale medier og indhold fra Akademiuddannelsen i Salg og Markedsføring. Ved at håndplukke fagmoduler har KEA skabt en uddannelse til dig, der vil ride på toppen af den digitale markedsføringsbølge.
Digital markedsføring (10 ECTS)
Efter fagmodulet kan du planlægge og optimere den digitale marketingstrategi på baggrund af din analyse og vurdering af markedspotentialet.
Du kan:
- Opstille mål og KPI’er for virksomhedens digitale strateg
- Planlægge arbejdet med usability og brugertests til forbedring af brugervenligheden
- Vurdere virksomhedens placering i søgemaskiner og optimere indsatsområde
- Identificere juridiske fokuspunkter for virksomhedens digitale markedsføring
- Søgemaskineoptimere webindhold
Sociale medier og indhold (5 ECTS)
Efter dette fagmodul kan du planlægge sociale medieaktiviteter, skabe socialt indhold og vurdere dine indsatsers effekt.
Du kan:
- Stå i spidsen for din virksomheds digitale markedsføring og salg på sociale medier
- Genkende trends og tendenser i det sociale medielandskab
- Producere indhold, herunder nyhedsbreve
- Implementere influencermarketing
- Vurdere effekten af sociale medieopslag via analyser (content performance)
Video
Udtalelser
Studerende på Digital Marketing Manager uddannelsen hos KEA
"Undervisningen er up-to-date og med afsæt i, hvad der sker ude i den virkelige verden lige nu indenfor digital markedsføring."
Få information
Hos KEA - Københavns Erhvervsakademi tilbyder vi efteruddannelse på akademi- og diplomniveau. Vores uddannelser er erhvervsorienterede, og alle vores uddannelsesforløb tager udgangspunkt i din virkelighed. I undervisningen kobler vi teorien på, så du får nye perspektiver på dit arbejde og...