Sociale Medier
Sociale Medier
Din virksomhed er på Facebook, og hvad skal den der?
Lær at arbejde strategisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale platforme og få ny viden og inspiration til dit arbejde med sociale medier. Dette modul hjælper dig også til at kunne skabe involverende og dialogbaseret kommunikation, der styrker relationen mellem virksomheden og kunderne.
Dit udbytte
- Du lærer at analysere, forstå og navigere i netværkstankegangen
- Du lærer, hvordan du skaber dialog, engagement og brugerinvolvering via enkelte platforme
- Du arbejder med din virksomhed som udgangspunkt, dermed skaber du værdi for din virksomhed, mens du lærer
- Du styrker virksomhedens digitale markedsføring og kommunikation
- Du lærer at navigere målrettet i de sociale medier i forhold til dit mål
Indhold og form
Du får vigtig teoretisk viden, om netværkstankegang og sociale medier, som du lærer at omsætte til praksis. Dette ruster dig til kunne understøtte din virksomhed i at forstå de sociale medier, så tilstedeværelsen på de sociale medier bliver en succes.
På modulet sociale medier lærer du om:
- Netværksforståelse og viral kommunikation
- Sociale medieplatforme
- Centrale teorier og metoder til udvikling af strategier
- Opbygning af community
- Opbygning af dialog og brugerinvolverende aktiviteter
- Praktisk anvendelse af aktuelle platforme
- Monitorering, styring og effekmåling
Uddannelsen vægter samspillet mellem dine praksiserfaringer, teori-inddragelser og praksisbearbejdning.
Fælles for alle uddannelsens moduler er, at de er anvendelsesorienterede, dvs. at der tilstræbes et tæt samspil mellem din praktiske erhvervserfaring og det teoretiske indhold.
I undervisningen indgår der faglige diskussioner, erfaringsudveksling, casebehandling og projektarbejde, der er med til at sikre personlig udvikling, faglig fordybelse og forbindelse mellem teori og praksis.
Vi arbejder både strategisk og praktisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier. Dermed bliver du i stand til at koble virksomhedens overordnede formål med relevante sociale medieplatforme og målgruppens behov.
For at understøtte indlæringen og vurdere udbyttet af undervisningen stilles der en række læringsopgaver.
Startdato
Målgruppe
Akademiuddannelsen i Kommunikation & Formidling og de moduler, der er tilknyttet uddannelsen, er for dig, der er interesseret i kommunikation og allerede i større eller mindre målestok løser kommunikationsopgaver i en professionel sammenhæng.
Uddannelsen kvalificerer dig til fremadrettet at kunne arbejde som kommunikationsmedarbejder, webredaktør, selvstændig konsulent, medierådgiver m.m.
Video
Optagelse
Modulet afsluttes med en mundtlig prøve kombineret med praktisk produkt og en skriftlig opgave. Det praktiske produkt kan fx være en opførelse, udstilling, praktisk øvelse, videosekvens, powerpoint, forhandlingssituation eller lign.
Pris
Kontakt udbyder.
Få information
Hos KEA - Københavns Erhvervsakademi tilbyder vi efteruddannelse på akademi- og diplomniveau. Vores uddannelser er erhvervsorienterede, og alle vores uddannelsesforløb tager udgangspunkt i din virkelighed. I undervisningen kobler vi teorien på, så du får nye perspektiver på dit arbejde og...