Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Kursusbeskrivelse
Salg og markedsføring
Vil du styrke dine kompetencer, og drømmer du om en spændende karriere inden for salg og markedsføring? Så er akademiuddannelsen i salg og markedsføring det rigtige for dig!
Bliv i stand til selvstændigt at analysere, planlægge og gennemføre løsninger inden for salg og markedsføring i virksomheder
På akademiuddannelsen i salg og markedsføring bliver du klædt på til selvstændigt at analysere, planlægge og gennemføre løsninger inden for salg og markedsføring i virksomheder - både nationalt og internationalt.
Du får styrket dine kompetencer inden for blandt andet e-handel, erhvervsret, digital markedsføring, strategisk salg, marketingstrategi og forretningsanalyse.
Du vil blive introduceret til teorier og modeller inden for salg og markedsføring, der blandt andet knytter sig til salgspsykologi, grundlæggende salg, marketingplanlægning og forhandling.
Dit udbytte
Med en akademiuddannelse i salg og markedsføring kan du varetage stillinger inden for en række forskellige områder. For eksempel kan du blive marketing manager, salgskonsulent, key account manager eller selvstændig konsulent.
Du kan kalde dig merkonom, når du har gennemført fag svarende til 40 ECTS-point inden for de merkantile akademiuddannelser.
Uddannelsens indhold
På akademiuddannelsen i salg og markedsføring får du blandt andet kendskab til:
- Erhvervsret
- Marketingplanlægning og forhandling
- Digital markedsføring
- E-handel
- Marketingstrategi
- Forretningsudvikling
- Eksport og internationalisering
- Strategisk og grundlæggende salg
- Salgspsykologi
Uddannelsens opbygning
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring er en erhvervsrettet videregående uddannelse, som læses på deltid og tager typisk 3 år.
Uddannelsen består af tre obligatoriske fag og en række valgfag. Alle fag afsluttes med en eksamen, og uddannelsen afsluttes med et skriftligt afgangsprojekt.
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring har ingen studieretning, og du har derfor mulighed for at sammensætte uddannelsen ud fra lige netop dine behov og interesser.
Startdato
Optagelseskrav
For at blive optaget på en akademiuddannelse, skal du have én af følgende:
- En relevant erhvervsuddannelse + to års relevant erhvervserfaring eller
- En gymnasial uddannelse + to års relevant erhvervserfaring
Hvis du ikke umiddelbart opfylder optagelseskravene, har du mulighed for at kvalificere dig gennem en realkompetencevurdering.
En realkompetencevurdering betyder, at du kan få anerkendt og vurderet de kompetencer, den viden og de færdigheder, som du har fået uden for det etablerede uddannelsessystem, men gennem f.ek.s kurser, dit arbejds- eller fritidsliv.
Læs om dine muligheder for at blive optaget med en realkompetencevurdering her.
Video
Eksamen og ECTS
Der afholdes eksamen efter hvert fag. Eksamen kan være enten skriftlig eller mundtlig.
En hel uddannelse afsluttes med et afgangsprojekt og en mundtlig eksamen.
Du opnår 60 ECTS (+ 60 ECTS for din erhvervserfaring = 120 ECTS) ved fuldførelse af en hel uddannelse.
Pris
På akademiuddannelserne er der egenbetaling betalt af dig selv eller din arbejdsgiver. Prisen varierer alt efter sammensætning af forløb.
Dog er der mulighed for at søge midler fra omstillingsfonden, hvis du er faglært eller ufaglært og i beskæftigelse.
Få information
Cphbusiness har en bred vifte af fag, uddannelser og kurser rettet mod både virksomheder og privatpersoner. På Cphbusiness kan du efteruddanne dig og få styrket din faglighed med opdateret viden og nye kompetencer – ved siden af jobbet. På Cphbusiness...