Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Den vanskelige samtale
Gennemfør svære samtaler bedst muligt
De fleste ledere frygter de vanskelige samtaler med deres medarbejdere.
Du får en konkret køreplan og struktur for, hvordan du som leder eller HR-person sikrer, at vanskelige temaer bliver adresseret, uden at den gensidige respekt mellem leder og medarbejder kompromitteres
Forløb
Kursets to dage er struktureret som en vekselvirkning mellem parvis sparring, træningsøvelser i mindre grupper, plenumundervisning og -refleksion. Deltagerne forventes at medbringe en case, der vedrører de vanskelige samtaler.
Målgruppe
Dette er et kursus, der henvender sig til ledere og HR-medarbejdere, som selv gennemfører vanskelige samtaler eller, som assisterer med gennemførslen af den type samtaler.
Tidligere deltagere har blandt andet været fra følgende virksomheder: Philips Denmark A/S, NCC Construction Danmark A/S, KL, Danmarks Nationalbank, Forca A/S og Gladsaxe Kommune.
Annette Elgaard Bøttger om Den vansklige samtale
Indhold
- Skelnen mellem forskellige samtaletyper og medarbejderproblemer
- Udfordringer ved vanskelige samtaler
- Psykologiske og relationelle udfordringer
- Fejlkilder
- Typiske reaktionsmønstre i forhold til medarbejderudfordringer
- Model for forberedelse til, gennemførsel af og opfølgning på vanskelige samtaler
- Træning af den vanskelige samtale
- Metode til adressering af uhensigtsmæssig medarbejderadfærd
- Indlæg om de juridiske aspekter vedrørende vanskelige samtaler
Dit udbytte
På et kursus i Den vanskelige samtale lærer du om forskellige typer af vanskelige samtaler såsom:
- Faldende performance
- Manglende selvstændighed
- Samarbejdsudfordringer
- Fraværende engagement
- Misbrugsproblemer
- Stigende sygefravær
- Dårlig hygiejne
- Uhensigtsmæssig kommunikation
- Afskedigelse
Du træner dig i forberedelse og gennemførelse af vanskelige samtaler på bedst tænkelige måde og efter en veldokumenteret model, der skaber struktur og sikrer, at du på samme tid får præciseret alvoren i situationen og får "formildet" dit budskab, så det tager brodden af konfrontationen.
Pris
Prisen for medlemmer er 9.300 kr. ekskl. moms, og prisen for ikke-medlemmer er 10.900 kr. ekskl. moms.
Jeg vil gerne kontaktes af den kursusansvarlige - uforpligtende
Hvad siger tidligere deltagere på kurserne?
Gennemsnit 4,8
Søger du efter en lederuddannelse, der er målrettet den aktuelle ledelsesdagsorden og som er "state of the art" i et globalt perspektiv? Tag din lederuddannelse hos CfL! Vi er Danmarks største ledelseshus, hvor vi arbejder med udvikling baseret på den...
Fordi vi fik delt viden imellem kursisternes oplevelser i hverdagen omkring håndtering af personalesager, og fik øvet os i den vanskelige/vigtige samtale med god feedback fra je...