Fremragende kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Aros Business Academy?
Vi brænder for at give dig en reel opgradering af dit kompetenceniveau
Der er fokus på praktiske øvelser kombineret med solid faglig viden
Kurserne tilpasses dine forudsætninger og behov
Startdato
Kursusbeskrivelse
Lederkursus i medarbejdersamtaler
Det kræver sin leder at mestre den brede vifte af nødvendige samtaletyper, deriblandt også den svære samtale. Dette kursus giver dig redskaberne til at håndtere de forskellige typer af samtaler på bedste vis, så du kan blive en fuldt kompetent leder.
Planlægning og målsætning er nøglen
Den bedste måde at sikre et godt og konstruktivt samtaleforløb på, er ved at have forberedt og struktureret forløbet grundigt på forhånd. Gør du dig klart, hvilken type samtale du indkalder til, og hvad du gerne vil opnå med samtalen, har du lettere ved at sikre effektivitet og trivsel gennem konstruktive samtaler. På kurset ser vi på, hvordan du helt generelt kan lede gennem relation og dialog.
En god leder kan kommunikere klart og tydeligt
På kurset træner vi, hvordan du kan blive en leder, der både tør og formår at tage de relevante professionelle samtaler, når behovet opstår. Det kan skabe dårligt klima på arbejdspladsen, hvis du som leder undgår de nødvendige samtaler eller ikke går lige til sagen i samtalesituationen. En klar samtaletradition skaber ro og overskud på arbejdspladsen og omkring din lederrolle.
Vi kommer igennem en lang række samtaler
Kurset er struktureret omkring en gennemgang af de forskellige samtaletyper, du skal kende som leder. Du får indblik i teorien omkring den enkelte samtaleform samtidig med, at der er indlagt praktiske samtaleøvelser i undervisningen. Du skal derfor bidrage med egne konkrete cases til undervisningen, og du skal være indstillet på en god del praktisk træning.
Udbytte
Dit udbytte
-
Du får både redskaber og indgående forståelse for at planlægge et konstruktivt samtaleforløb, hvilket er yderst vigtige kompetencer at besidde som leder.
-
Når du føler dig forberedt og tryg ved, hvordan samtalen skal forløbe, fylder den også mindre i dit hoved. Du får simpelthen mere overskud og mod på medarbejdersamtalerne, fordi de ikke længere tager pusten fra dig.
-
Du booster din selvsikkerhed som leder, fordi du ved, at du kan afvikle samtaleforløb på en behagelig og konstruktiv måde, både for dig og dine medarbejdere.
Din arbejdsplads' udbytte
-
Dine medarbejdere får en bedre oplevelse af samtalerne, fordi du formår at strukturere dem med henblik på dialog og respekt.
-
Arbejdspladsen får større udbytte af samtalerne generelt, fordi du tilpasser tone og struktur til den enkelte samtaletype, og på den måde holder samtalen på sporet. I når hurtigere brugbare resultater, når I formår at holde fokus på samtalens kerne.
-
Dine medarbejdere vil opleve en øget trivsel, fordi deres leder ikke længere frygter de svære samtaler eller at tage konfrontationer i opløbet, men tværtimod er i stand til af afvikle en konstruktiv dialog.
Målgruppe
Dette kursus er målrettet alle typer af ledere, der i det daglige har kontakt med medarbejdere, og som ønsker at blive klædt på til at facilitere forskellige typer af medarbejdersamtaler bedst muligt, herunder MUS.
Få information
Vores passion er at skabe reel forandring for dig!
Vælg at tage en uddannelse eller et kursus hos Aros Business Academy og vær sikker på én ting: Vi brænder for at optimere betingelserne for, at du oplever en reel forandring af dit kompetenceniveau. Til glæde for dig. For din...