Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge AROS Kurser?
Vi brænder for at give dig en reel opgradering af dit kompetenceniveau
Der er fokus på praktiske øvelser kombineret med solid faglig viden
Kurserne tilpasses dine forudsætninger og behov
Startdato
Kursusbeskrivelse
Lederkursus i medarbejdersamtaler
Det kræver sin leder at mestre den brede vifte af nødvendige samtaletyper, deriblandt også den svære samtale. Dette kursus giver dig redskaberne til at håndtere de forskellige typer af samtaler på bedste vis, så du kan blive en fuldt kompetent leder.
At være en god leder kræver, at du mestrer en række forskellige samtaletyper – en ofte negligeret kompetence, fordi lederen fejlagtigt tror, at det er nemt at holde medarbejdersamtaler. På dette kursus vil du komme igennem alle de vigtigste former for samtalesituationer – heriblandt den svære samtale. Vi udvikler dine kompetencer i forhold til at planlægge, gennemføre og følge op på forskellige typer af samtaler, bl.a. MUS.
Planlæg samtalen og sæt et mål
Ved at lede gennem relation og dialog har man som leder en særlig mulighed for at sikre balancen mellem trivsel og effektivitet. Det forudsætter, at man har styr på sin værktøjskasse og ved, hvilken slags samtale man inviterer til, og hvad man vil opnå med den. Og slutteligt kan gennemføre den med overskud. Med andre ord handler det om forberedelse og struktur, så du kan skabe fokus og retning. Det lærer du på dette kursus.
Klar kommunikation er en god lederevne
Professionelle samtaler handler ofte om følsomme emner, og vi viger uden om at tale om det og væver i stedet rundt om emnet. Eller vi undgår måske helt samtalen. Det kan kræve mod både at tage samtalen og at være tydelig over for medarbejderen. Det mod skal en dygtig leder have. Vi træner disse kompetencer i løbet af kurset.
Udbytte
Det får du med hjem fra dette kursus:
- En udvidelse af din værktøjskasse
- Et overblik over samtaletyperne – og viden om hvornår du skal bruge dem
- Dispositioner til forskellige samtaletyper
- Viden om egne foretrukne lederstile – og inspiration til at bruge dem klogt
- Større sikkerhed i forhold til at gennemføre og følge op på samtalerne
- Feedback på egne cases - så du kan komme videre
Målgruppe
Dette kursus i MUS og andre medarbejdersamtaler henvender sig til ledere på alle niveauer med medarbejderkontakt, og som gerne vil blive bedre rustet til at lede forskellige typer af medarbejdersamtaler.
Få information
Arbejdslivet er langt. Indimellem kræver det, at man tanker op, fornyer sig og nogle gange skifter spor. Aros Kurser styrker netop din personlige udvikling. Vi minder dig om alt det, du allerede kan – og giver dig næring til at...