Fremragende kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Aros Business Academy?
Vi brænder for at give dig en reel opgradering af dit kompetenceniveau
Der er fokus på praktiske øvelser kombineret med solid faglig viden
Kurserne tilpasses dine forudsætninger og behov
Startdato
Kursusbeskrivelse
Kursus i god kundeservice
Kurset giver dig konkret, praktisk viden og træning i, hvordan kunder/brugere reagerer, og hvad der motiverer dem. Ved at bruge rollespil med udfordrende situationer, afprøver du på egen krop, hvordan du kan tackle de svære situationer i din hverdag, så du kan bruge det straks efter kurset. Det er primært den mundtlige kommunikation, der er i fokus, men vi vil også arbejde med skriftlig kommunikation over fx sociale medier. Som et led i kursusforløbet får du også en gratis personprofil, der kortlægger din kommunikation og ageren i forhold til andre personprofiler.
På dette kursus lærer du:
- at kende din egen kommunikationsstil, og hvordan kunder og kolleger tolker den
- at benytte personlighed og samtalegreb, så din bruger eller kunde stoler på dig
- at skelne mellem kunders temperament og tålmodighed, så du kan tilpasse din kommunikation til det
- at kommunikere til de fire klassiske typer indenfor kommunikationsadfærd
- at bruge spørgeteknikker og indvendingsbehandling konstruktivt
- hvordan du med helt konkrete værktøjer kan håndtere svære situationer og samtaler
Udbytte
Dit udbytte
- Du lærer selvsikkert at skabe et konstruktivt rum for den gode kundesamtale, når du bliver i stand til at aktivere din professionelle personlighed.
- Du får en værktøjskasse, der gør dig i stand til at blive i din position, når du skal håndtere en irriteret eller utilfreds kunde. Med de rigtige værktøjer formår du at forblive engageret og konstruktiv, og det betyder, at du får det bedste ud af situationen.
- Du får et nyttigt indblik i forskellige typer kommunikationsstile. Og når du har lært din egen kommunikationsstil at kende, er du bedre rustet til at genkende andre menneskers kommunikationsstile og forstå deres reaktionsmønstre.
Din arbejdsgivers udbytte
- Det kan være generende at tale med utilfredse kunder, borgere eller brugere, hvis man ikke er klædt ordentligt på til opgaven. Det kan ende med stressede og inaktive medarbejdere. Efter kurset har din arbejdsgiver en medarbejder med en solid indsigt i servicefaget, hvilket betyder større arbejdsglæde og en mere effektiv arbejdsindsats.
- Den suverænt bedste branding af en virksomhed er god og brugbar kundeservice – med andre ord gavner god kundeservice hele virksomheden eller afdelingen.
- Rom blev ikke bygget på én dag, og det bliver gode kunderelationer heller ikke. Men det tager kun en dårlig samtale at ødelægge dem. Når du har fået fod på, hvordan du kan sikre gode og solide kunderelationer, kan din arbejdsgiver trygt overlade dig ansvaret for at forbedre og skabe de bedst mulige kunderelationer.
Målgruppe
Alle, der har kontakt til kunder, brugere eller borgere, eller som er ansvarlige for kundeservice, brugerservice eller borgerservice og kommunikationen til kunder, borgere eller brugere bør deltage på dette kursus.
Pris
Prisen er eksklusiv moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.
Få information
Vores passion er at skabe reel forandring for dig!
Vælg at tage en uddannelse eller et kursus hos Aros Business Academy og vær sikker på én ting: Vi brænder for at optimere betingelserne for, at du oplever en reel forandring af dit kompetenceniveau. Til glæde for dig. For din...