Black Month 2024 er skudt i gang! Se tilbuddene her

Filtrer efter
Kategori
Uddannelsestype
By
Uddannelsesform
Vis alle filtre
Viser 1-20 af 77
1
2
3
4
Annoncer

Populære kategorier

Populære steder

Reportage

Derfor er den rigtige branding essentiel

Brandingen af et givent produkt eller en service er fuldstændig fundamental for virksomhedens succes med dette produkt eller den service. Det er nemlig gennem brandingen - som er både tekstuel og visuel - at du forsøger, at få din målgruppe til at huske jer og vælge jer frem for jeres konkurrenter. 

En god måde at gøre det på er ved at fortælle jeres grundfortælling - altså, hvad er jeres vision, mission og værdier? Har I en stolt tradition for noget eller er der andet i med fordel kan fremhæve for potentielle købere?

Der er et utal af måder at brande den grundfortælling, jeres produkter og services på. Der er dog to helt grundlæggende ting, du skal tænke på, når du gør det: Hvad er det, du gerne vil brande, og hvad er det, du gerne vil have din målgruppe til at huske dig for?

Det skal du kunne, når du arbejder med branding

Når du arbejder med branding i din organisation, så er det vigtigt, at du har kendskab til din målgruppe. Det betyder, at du skal have styr på segmentering, personlig og målrettet kommunikation, de forskellige muligheder for kommunikationskanaler mv. Det er nemlig vigtigt, at du kan målrette dit budskab til dem så meget så muligt. Når du gør det, føler de sig nemlig mødt og set, hvilket forhåbentligt leder dem til at købe produktet eller servicen hos dig. 

Du skal finde den del af branding, du vil specialisere dig i

Der findes mange forskellige grene inden for branding. Det er f.eks. både klassisk branding, der enten kan være digital eller fysisk, mens mere specialiserede former for branding som storytelling og employer branding er begyndt at vinde frem i større omfang. 

Det betyder da også, at udvalget af kurser og uddannelser er enormt. Du skal derfor gøre dig selv klart, hvilken del af feltet, du finder mest interessant. Når du har fundet ud af, hvad du vil specialiserer dig inden for, anbefaler vi dig at kontakte uddannelsesudbyderen personligt. På dem måde bliver du bedst klar over, om det er det rigtige for dig.