Hvorfor vælge KEA - Københavns Erhvervsakademi?
Statsanerkendte efteruddannelser med ECTS-point
Undervisere med praktisk erfaring fra erhvervslivet
Vægt på læring, du kan bruge med det samme - vi kombinerer teori og praksis
Kursusbeskrivelse
Brand Manager
Vil du skabe værdi for din virksomhed? Og vil du gøre det ved at styrke dens identitet overfor målgruppen?
Bliv brand manager med ansvar for strategi og brandudvikling
Som brand manager kan du udvikle kreative brandstrategier og omsætte dem til content, der styrker virksomhedens brand via rette kanaler.
KEA giver dig redskaberne til at mestre brandingen på alle niveauer, fra det strategisk-kommunikative og idémæssige til det praktisk-kreative, hvor dine hænder får tastaturet til at klikke med målgruppen.
Du får intet mindre end de nyeste værktøjer inden for branding.
På den måde bliver du rustet til at udvikle og optimere din virksomheds kommunikationsplatform, så den understøtter jeres brand. Og sådan sikrer du, at du kan designe de kreative brandstrategier, der får målgruppen til at købe ind på din virksomheds identitet og produkter.
Dit udbytte
På uddannelsen til Brand manager lærer du at:
- Arbejde helhedsorienteret med din virksomheds brand
- Styrke brandingen på alle niveauer fra det strategiske til det praktiske
- Analysere og planlægge eksterne og interne kommunikationsopgaver
- Designe og eksekvere en succesfuld brandstrategi på baggrund af brandkarakterer
Undervisningsform
Uddannelsen er en deltidsuddannelse, og du kan derfor passe dit arbejde, mens du læser.
På uddannelsen vægtes samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hver deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer KEA, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
KEA møder dig, hvor du er i din karriere, og målretter undervisningsformen efter dine og de andre studerendes behov.
Målgruppe
Brand manager-uddannelsen er for dig, der:
- Allerede har erfaring med branding, salg og marketing
- Ønsker at opnå de strategiske og kreative færdigheder til at udvikle helhedsorienterede brandstrategier
- Vil opdateres på de seneste tendenser indenfor brand management
Du kan for eksempel være marketingkoordinator, marketingchef, produktchef, key account manager, kommunikationskonsulent eller selvstændig.
Eksamen og diplom
Der afholdes to eksamener undervejs.
Uddannelsen svarer til 15 ECTS-point.
Pris
Prisen for dette modul er 13.000,00 kr. momsfri.
Adgangskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
- Relevant uddannelsesbevis eller svendebrev
- CV med relevant erhvervserfaring
Relevant uddannelse
- En gennemført erhvervsuddannelse
- Grunduddannelse for voksne
- Gymnasial uddannelse
- eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering.
Uddannelsens opbygning
Brand manager-uddannelsen er opbygget som et deltidsstudium, der strækker sig over 13 uger. Der er undervisning én gang om ugen.
Uddannelsen er tilrettelagt som et intensivt forløb. Det er sammensat af fagmodulerne Strategisk kommunikation og Branding i praksis fra Akademiuddannelsen i Kommunikation og Formidling. Ved at håndplukke fagmoduler har KEA skabt en uddannelse til dig, der vil være knivskarp til branding fra A til Å.
Strategisk kommunikation (10 ECTS)
Efter fagmodulet kan du arbejde målrettet med din virksomheds strategiske kommunikation på baggrund af indsigter i marked og målgruppe.
Du kan:
- Tage styringen på din virksomheds corporate communication
- Planlægge, gennemføre og evaluere kommunikationsstrategiske projekter
- Forstå relevante kommunikationsteorier og -modeller
- Bruge narrativ teori og storytelling til at fange målgruppen
Branding i praksis (5 ECTS)
Efter dette fagmodul kan du designe og eksekvere kreative brandstrategier på baggrund af din virksomheds overordnede strategi.
Du kan:
- Forstå branding og brandstrategier på et højere niveau
- Dyrke samspillet mellem branding og markedsføringsstrategi
- Sætte brandingværdier i spil og oversætte dem til en karaktertype
- Forstå konventioner, symbolik, storytelling og effekter
Video
Udtalelser
Få information
Hos KEA - Københavns Erhvervsakademi tilbyder vi efteruddannelse på akademi- og diplomniveau. Vores uddannelser er erhvervsorienterede, og alle vores uddannelsesforløb tager udgangspunkt i din virkelighed. I undervisningen kobler vi teorien på, så du får nye perspektiver på dit arbejde og...