Hvorfor vælge KEA - Københavns Erhvervsakademi?
Statsanerkendte efteruddannelser med ECTS-point
Undervisere med praktisk erfaring fra erhvervslivet
Vægt på læring, du kan bruge med det samme - vi kombinerer teori og praksis
Kursusbeskrivelse
Branding i praksis
Vil du lære, hvordan du træfsikkert kan fange din målgruppe?
Med et komplekst mediebillede og et stigende antal benyttede platforme er det for mange virksomheder en helt aktuel kommunikationsudfordring at skabe en klar identitet og rød tråd i virksomhedens brand, så budskabet opfattes af målgruppen efter hensigten.
Lær hvordan du opbygger en kreativ branding strategi, der virker i praksis!
På fagmodulet Branding i praksis får du opdaterede værktøjer inden for branding og brandingstrategier, og du får grundlæggende indsigt i brugen af brandkarakterer i tilrettelæggelsen af din virksomheds markedsføringsplan, så du træfsikkert kan fange din målgruppes opmærksomhed.
Gennem modullet vil du lære om:
- Branding og branding strategier
- Anvendelse af karaktertyper i brandingen
- Konventioner og symbolik
- Betydning af storytelling og effekter
- Strategi med brug af brand karakterer
- Brandingens rolle i en SoMe markedsføringsplan
- Sammenhæng mellem markedsføringsstrategi og branding
Dit udbytte
Efter dette fagmodul kan du designe og eksekvere kreative brandstrategier på baggrund af din virksomheds overordnede strategi.
Du kan:
- Forstå branding og brandstrategier på et højere niveau
- Dyrke samspillet mellem branding og markedsføringsstrategi
- Sætte brandingværdier i spil og oversætte dem til en karaktertype
- Forstå konventioner, symbolik, storytelling og effekter
Undervisningsform
På uddannelsen vægtes samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hvert deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer vi, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
Målgruppe
Fagmodulet er for dig, der er interesseret i kommunikation og allerede løser kommunikationsopgaver i en professionel sammenhæng, og som gerne fremadrettet vil arbejde som kommunikationsmedarbejder, webredaktør, selvstændig konsulent, medierådgiver eller lignende.
Branding i praksis kan tages som en del af Akademiuddannelsen i Kommunikation og Formidling.
Det er en deltidsuddannelse, og du kan derfor passe dit arbejde, mens du læser. Du bestemmer selv, om du vil tage hele uddannelsen eller kun tage de fagmoduler, du har brug for i dit arbejde.
Eksamen og diplom
Modulet afsluttes med en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en disposition.
Der opnåes 5 ECTS.
Pris
Prisen for fagmodulet afhænger af hold.
I prisen er der inkluderet:
- Morgensnack
- Frokost
- Eftermiddagssødt
- Te og kaffe
Video
Få information
Hos KEA - Københavns Erhvervsakademi tilbyder vi efteruddannelse på akademi- og diplomniveau. Vores uddannelser er erhvervsorienterede, og alle vores uddannelsesforløb tager udgangspunkt i din virkelighed. I undervisningen kobler vi teorien på, så du får nye perspektiver på dit arbejde og...