Hvorfor vælge UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole?
Kompetencegivende forløb
Med udgangspunkt i din egen hverdag
Kompetente undervisere
Kursusbeskrivelse
Fagligt indhold
For at udnytte virksomhedens salgspotentiale, skal du have styr på marked, markedsanalyse og markedsføring, hvor du medtænker kultur og tværkulturelle problemstillinger samt købsadfærd og købskriterier.
Gennem kvalitative og/eller kvantitative markedsanalyser udvikler du fremtidige strategi- og handlingsplaner for den nationale og internationale handel i din virksomhed.
Du får viden om:
- Markedsanalysemetoder og –analyseprocessen
- Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
- Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC - og BtB-markeder
- Markedsudvælgelse samt markedsindtrængningsstrategi
- Internationaliseringsprocessen
Udbytte af modulet Markedsinformation- og analyse
Når du har styr på centrale metoder og redskaber knyttet til beskæftigelse inden for markedsanalyse, kunders købsadfærd, segmentering, målgruppevalg, positionering, markeds- og salgsprognosticering, kan du varetage de markedsføringsmæssige problemstillinger.
Efter Markedsinformation og –analysekan du:
- Håndtere udviklingsorienterede situationer med udgangspunkt i opbygning af virksomhedens markedsinformationssystem
- Analysere internationaliseringsprocesser, hvor du anvender internationaliseringsteorier og -modeller til brug for markedsudvælgelse og markeds-indtrængning
- Gøre brug af markedsviden, der kan indhentes via virksomhedens egne systemer, herunder web, til markedsanalyseformål
Målgruppe
Akademimodulet giver dig den grundlæggende viden om salg og markedsføringsprocesser og –analyser, så du er klar til både den videre uddannelse og det praktiske arbejde i virksomheden.
Akademimodulet er til dig, som er interesseret i salg og markedsføring.
Eksamen og diplom
Modulet Markedsinformation og -analyse består af 10 ECTS-point. Modulet kan tages som et enkeltfag eller i forbindelse med akademiuddannelsen Salg og markedsføring.
Eksamen består af en mundtlig prøve på baggrund af et langt projekt, med ekstern censur.
Pris
Prisen for modulet i Markedsinformation og -analyse er 10.150 kroner.
Få information
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole har dækningsområde i Trekantområdet og Fyn med øer med et bredt udvalg af erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser for studerende, der vil tage fuldtidsuddannelser. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole tilbyder også akademi- og diplomuddannelser til dig, der er i arbejde...