Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Assertiv kommunikation
Vil du være bedre til at få samarbejdet til at fungere?
Til at få dine budskaber igennem på en god og ordentlig måde?
Blive hørt, forstået og respekteret i samarbejdet med andre?
Vil du vide, hvordan andre opfatter din kommunikation?
Og vil du være bedre til at sætte grænser og fastholde dine krav?
Så er dette kursus i Assertiv kommunikation det rette for dig!
Assertiv kommunikation er en kommunikativ teknik, som skaber en direkte og respektfuld dialog mellem dig og din omverden. Når du anvender teknikken, får du sagt det, du mener, på en måde som fremmer andres forståelse af dig og respekt for dig men uden, at du derved kommer til at krænke andre.
På kurset i Assertiv kommunikation får du:
- Selvindsigt og forståelse for dine kommunikative mønstre og adfærd.
- Evne til at indgå konstruktivt og ligeværdigt i samarbejdet med andre.
- Gennemslagskraft og evne til at sætte klare grænser.
- Mulighed for at undgå konflikter, skyld, stress og selvbebrejdelse.
- Større selvtillid, bedre evne til at omgås kunder/kollegaer og yde god service.
- Evne til at bruge egne stærke sider og lyst til at få det bedste ud af samarbejdet.
- Mulighed for at undgå aggressiv og ydmyg adfærd og sprogbrug.
- Lyst og motivation til at udvikle dig i samarbejdet.
Form:
Assertiv kommunikation består af en blanding af korte oplæg, diskussioner og træning gennem praktiske øvelser og rollespil. Du vil få feedback fra underviseren og de andre deltagere. Du kommer til at bruge dine egne erfaringer, øve dig i teknikker og får præsenteret nye ideer.
Startdato
Hvem henvender dette kursus i Assertive kommunikation sig til?
Assertiv kommunikation er for dig, der ønsker at blive endnu bedre til at kommunikere. Du får især redskaber til bedre kommunikation, hvis du nogen gange bliver lidt for tromlende, dominerende, krænkende, provokerende – eller i den anden ende: hvis du nogen gange bliver lidt for ydmyg og har mere fokus på andres behov end på dine egne.
Indhold:
Indhold på kurset i Assertiv kommunikation
- Assertiv kommunikationsmodel og grundlæggende rettigheder.
- Refleksion over egne reaktioner i pressede situationer.
- Aktiv lytning – at sætte sig i sin samarbejdspartners sted.
- Lufte indestængte følelser af irritation, misfornøjelse eller vrede på en konstruktiv måde.
- At få og give konstruktiv kritik og feedback – hvordan være åben for kritik.
- Hvordan vende negativt sprogbrug til positivt.
- Redskaber til venlig fastholdelse af krav, grænser og mål – tage bedre vare på sig selv.
- Takling af vanskelige situationer eller personer.
- Tage problemer op, mens de fortsat er små og melde klart ud, når det kører/ikke kører.
- Træning gennem forskellige øvelser.
Program for Assertiv kommunikation
Udgangspunkt for programmet for Assertiv kommunikation er dine ønsker og behov. Hvilke emner vi kommer ind på, og hvor meget hvert emne fylder og hvornår vi kommer ind på dem, afhænger af dine ønsker.
Lokale:
Vores kursussted ligger i hjertet af København midt i mellem Nørreport og Strøget.
Der er 5 minutter til Strøget, 10 minutter til Magasin/Kongens Nytorv og 5 minutter til Nørreport Station. Vi anbefaler at kurset holdes hos os. Vores lokaler er indrettede til disse kurser. Vi har styr på mapper og materialer. Det tekniske udstyr fungerer. Vi sørger for forplejning i løbet af dagen.
Vore lokaler er lyse, store og med privat udgang til stor hyggelig terrase. Vi har alle moderne faciliteter, den nyeste kunst og danske designmøbler.
Vi gør os umage med kursisternes forplejning og bruger en restaurant i nærheden til frokoster på kurser. Efter kursusdagene har kursusdeltagerne oplagte muligheder for at nyde byen og omgivelserne, i samme øjeblik de træder ud af døren.
Undervisere
Assertiv kommunikation
Mikkel Mojo Møller Johansen
Mikkel er virkelig stærk til at skabe konstruktive og givende dialoger, der skaber et godt samarbejde og lærer den enkelte at takle vanskelige udfordringer og konfliktfyldte situationer. Mikkel er både uddannet sociolog og sprogofficer og vant til at undervise mange forskellige slags mennesker i mange forskellige organisationer. Med Mikkel som underviser vil du få mange nye AHA-oplevelser og redskaber, som du nemt kan overføre til din hverdag efter kurset.
Sophie Ferdinand Ellgaard
Sophie er både uddannet som cand.merc.pol og sprogofficer, men der er ingen kæft, trit og retning, når Sophie underviser. Tværtimod bliver Sophie rost for at være meget empatisk og for at få alle med i det tempo og på det niveau, som passer dem bedst. Sophie har godt styr på det faglige og er virkelig god til at formidle det enkelt, forståeligt og konkret, så det kan bruges direkte på arbejdet efter kurset.
Berit Weise
Berit er dygtig til at skabe et trygt og roligt rum, hvor alle kan udvikle sig. Berit har undervist utallige ledere og medarbejdere og er vant til at coache på alle niveauer. Dette giver deltagerne på Berits kurser nye muligheder og inspiration til at udvikle både sig selv og organisationen i en konstruktiv retning. En involverende undervisning, der skaber god kompetenceudvikling.
Gitte Koldtoft
Gitte er en fantastisk positiv og livsglad underviser, der smitter alle kursusdeltagere. Gitte er uddannet i kommunikation og retorik og kendt for sin empatiske og engagerende undervisning. Øvelser, feedback og læring gør at alle deltagere på Gittes kurser føler sig godt tilpas med at komme i fokus og at du virkelig kan udvikle dine kommunikative evner.
Pris
Hvis du selv vil på kursus: 6.800 kr.
Prisen er inklusiv forplejning og kursusmateriale.
Find det åbne kursus her.
Hvis du planlægger kurser for flere i din virksomhed:
Assertiv kommunikation holdes normalt over 2 dage.
Pris når kurset holdes hos Jer
2 dags kurser koster 32.000 kr.
1 dags kurser koster 18.000 kr.
Pris når kurset holdes i MBKs lokaler
2 dags kurser koster 40.000 kr.
1 dags kurser koster 23.000 kr.
Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, materialer, mapper osv.
Vi lægger moms til alle priser.
Find det interne kursus her.
Jeg vil gerne kontaktes af den kursusansvarlige - uforpligtende
Hvad siger tidligere deltagere på kurserne?
Gennemsnit 5
Kurset var meget givende og da vi kun var 5 kursister, fik alle lejlighed til at få afprøvet og drøftet teknikker, som havde relevans, for netop dem.
Underviseren var meget dyg...
Dygtig og engageret underviser, jeg kom hjem med en række gode og konkrete værktøjer.
MBK er professionel udbyder af kurser inden for kommunikation til både private og offentlige organisationer. Vi arbejder med alle niveauer i organisationen og tilbyder både kurser til medarbejdere og ledere. Du bliver trænet og får redskaber, der kan bruges direkte...
Lille hold, interaktivt, sjovt og givende kursus som giver yderst brugbare kommunikations redskaber. Super god underviser, faciliteter og forplejning.