Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge reCome?
Succesfulde uddannelser i konstruktiv konfliktløsning gennem mere end 15 år
Sammenhæng mellem teori og praksis med fokus på mediation og konstruktiv konflikthåndtering
Du lærer at forstå og håndtere modsatrettede og konfliktende behov og interesser
Kursusbeskrivelse
Den vanskelige og nødvendige samtale
– vær tryg i orkanens øje og få sagt hvad der må siges til rette vedkommende med værdigheden i behold
De tilbyder et intensivt 2-dages forløb med fokus på netop disse emner. Du får redskaber til at håndtere de vanskelige, men nødvendige samtaler værdigt og professionelt. At opbygge en proaktiv kommunikation med fokus på at tale med hinanden på en måde, så også de svære emner opfattes konstruktivt
Indhold hvor du får
- værktøjer til at lytte opmærksomt for derefter at få sagt klar og tydeligt hvad du mener uden at være krænkende
- lærer at balancere mellem grænsesætning og empati
- træning at få sagt hvad du mener i en konstruktiv tone
- får en bevidsthed om, hvordan du via mimik og kropssprog nedtrapper en potentiel konflikt
- fat på hvordan adfærdskorrigerende samtaler opfattes som motiverende
- individuel feedback, træning og rådgivning
Det kalder på træning, viden og indsigt i samtalers udviklingsforløb, konflikthåndtering, adfærds- og reaktionsmønstre i kommunikationen og herunder hvordan mediationstilgangen positivt understøtter en værdig samtale. Alt sammen så du bliver tryg ved at sige det som er svært
Dit udbytte
Kurset giver dig konkrete redskaber til at arbejde med den vanskelige og svære samtale med afsæt i mediationsmindsettet, herunder:
- En anvendelsesorienteret indsigt i den svære samtale
- Værktøjer, der gør det nemmere for dig at prioritere tid, sted og struktur for den vanskelige samtale En konstruktiv tilgang til samtalen, der gør, at du bliver set, hørt og forstået med din integritet og positive intention i behold
- En udvidelse af din komfortzone, når det handler om vanskelige og potentielt konfliktfyldte samtaler
Målgruppe
Kurset er til dig, som har behov for at gennemføre vanskelige og svære samtaler, og ønsker nye og virksomme redskaber til at håndtere disse på ordentlig og professionel måde. Den vanskelige og svære samtale kan være en, du har behov for at tage med en medarbejder, kollega, ven, samarbejdspartner, og ja, mange andre. Årsagerne kan være vidt forskellige. Det kan være situationer, hvor det drejer sig om samarbejdsproblemer, krænkende adfærd eller sprogbrug, alvorlig sygdom, afskedigelse, fravær, manglende indsats m.m. Du er måske leder, HR-medarbejder, projektleder, tillidsrepræsentant eller en, der i andre sammenhænge gennemfører samtaler med mennesker, der står en svær situation, konflikt eller på anden vis er landet et sted, hvor der er behov for at gribe ind.
Pris
Deltagerbetaling kr. 8.500 ekskl. moms. I prisen er indeholdt forplejning i form af morgenkaffe/brød, frokost, eftermiddagskaffe med kage/frugt samt isvand i løbet af dagen.
Få information
reCome tilbyder uddannelsesforløb med fokus på konstruktiv konflikthåndtering, samspil og kommunikation. Metodemæssigt er vi grundfæstet i mediations-mindsettet. Du kan vælge mellem uddannelser, der enten er statsgodkendt under Akademiuddannelse i Ledelse eller på diplomniveau. Du vælger derudover selv om du ønsker...
Udtalelser
Jørgen Mosegaard, Økonomichef -Energi Ikast
”Mit ønske var at få et nyt redskab/ metode til at løse forskellige ledelsesmæssige konflikter og udfordringer. Det har jeg fået!”
Sara Louise Olsen, Consultant - Grundfos
"Det er sjældent man får en helt anden måde at tænke og tilgå andre mennesker på efter et kursus. Det har jeg fået med herfra – Fedt!"
Jesper Ravn Jacobsen, Bestyrelsesformand
”Jeg er glad for min mediatoruddannelse og det tiltaler mig, at mediation siger, at der er to vindere i en konflikt"
Kristian Sørensen, Business director - Devoteam
”At blive certificeret mediator er den bedste og mest værdiskabende efteruddannelse/ certificering jeg har investeret i"
Mette Ingerslev
"Mest af alt har det været mødet med et mindset, der giver fokus på relationer og proces, hvilket i et ledelsesperspektiv bidrager til at møde medarbejderne, hvor de er"
Mads B. Christensen, HR chef - Air Greenland
"I de konflikter eller dårligt fungerende afdelinger, hvor vi har brugt mediation, er situationen blevet vendt til noget positivt og udviklende, så hos os er det kommet for at blive”
Bente Kjærsgård Henriksen
”Mediatoruddannelsen har bekræftet mig i at dialog og tillid er vigtige grundpiller i god forvaltningsskik"
Susan Hedegård Boss
"Mediator-uddannelsen er den uddannelse, som har haft størst indflydelse på mit mindset og min lederstil"