Fremragende kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Startdato
Kursusbeskrivelse
Kursus i Assertiv kommunikation
Skab klarere kommunikation, der er positiv, effektfuld og anerkendende.
Assertion handler om at imødekomme egne interesser, samtidig med at man respekterer andre. Du skal altså respektere dig selv for at opnå den nødvendige kraft, det kræver at slå igennem. Samtidig skal du også respektere og lytte til andre på en sådan måde, at de føler sig hørt. Derved skaber du bedre og mere klare relationer til dine omgivelser, så konflikter undgås.
Kommunikerer du hensigtsmæssigt?
På kurset lærer du at kommunikere hensigtsmæssigt i forhold til forskellige persontyper. Desuden får hver deltager mulighed for at teste sit eget kommunikationsmønster og sin egen konfliktstil. Du får en række værktøjer, som fx BUSK-modellen og aktiv lytning, som vi afprøver med egne cases i løbet af kurset. Værktøjerne kan ud tage med hjem og bruge direkte i din dagligdag
På kurset lærer du at
- kommunikere dit budskab klart og tydeligt
- forebygge og løse konflikter, før de opstår
- forstå og anvende begrebet assertion
- kommunikere med gennemslagskraft
- variere din kommunikation efter persontype og målgruppe
- forstå, hvordan du selv kommunikerer
- tænke positivt – muligheder frem for begrænsninger.
Udbytte
Dit udbytte på kurset:
-
Du får gennemslagskraft til at levere dine synspunkter på en konstruktiv måde. Efter dette kursus ved du, hvordan du kommer med forslag på en måde, så folk lytter til dem.
-
Du får konkret indsigt i din egen kommunikationsstil og konfliktstil via tests. Du får råd og vejledning i, hvad netop du skal gøre for at opnå en mere assertiv tilgang.
-
Du lærer at se konflikter komme, og du får redskaberne til at stoppe dem, inden de opstår. Dine arbejdsdage bliver dermed både mere behagelige og produktive.
Din arbejdsgivers udbytte:
-
Din virksomhed får et bedre arbejdsmiljø, fordi kurset hjælper dig til at kommunikere klart og dermed undgå misforståelser.
-
Din virksomhed opnår bedre relationer både til kunder og borgere, da et bedre internt arbejdsmiljø har positiv effekt udadtil.
-
Kurset booster virksomhedens produktion og effektivitet, fordi det hjælper dig til at tænke positivt og altid udnytte muligheder frem for at lade dig hæmme af begrænsninger.
Målgruppe
Kursets målgruppe:
Alle, der vil have værktøjerne til at kommunikere hensigtsmæssigt, løse konflikter og skabe resultater både for arbejdsmiljøet og bundlinjen, bør deltage. Kurset er både for medarbejdere, mellemledere og topledere.
Få information
Evalueringer
Gennemsnit 4,8
Kurset har allerede haft stor indflydelse på mit arbejde, og jeg slapper mere af og er blevet bedre til at vide, hvad jeg skal tage med hjem, og hvad jeg skal lade blive. Det va...
Kurset var af meget høj kvalitet. Underviseren var virkelig kompetent og en dygtig formidler. Jeg har fået konkrete værktøjer til bedre kommunikation og stor forståelse for, hvo...
Vores passion er at skabe reel forandring for dig!
Vælg at tage en uddannelse eller et kursus hos Aros Business Academy og vær sikker på én ting: Vi brænder for at optimere betingelserne for, at du oplever en reel forandring af dit kompetenceniveau. Til glæde for dig. For din...
Meget tilfredsstillende og super inspirerende kursus. Jeg har fået virkelig gode redskaber med fra kurset, som jeg kan bruge både fagligt og privat.