Fremragende kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Forhandlingsteknik
Forhandlingsteknik
Kurset er funderet i anerkendt forhandlingsteori, men fokuserer primært på den praktiske anvendelse og integration af konkrete forhandlingsredskaber, som kursusdeltageren kan benytte med det samme. En forhandling kan omhandle mange ting f.eks. en kontraktindgåelse, en kommerciel vigtig beslutning, en lønforhandling med medarbejdere eller en konfliktløsningssituation.
Forhandling er en disciplin
De fleste betragter forhandling som noget, der læres med tiden, og som nogen bare er bedre til end andre. Dette er ikke korrekt. Forhandling er en disciplin som er teoretisk funderet, og som indeholder konkrete redskaber til skabelse af gensidig værdi i en forhandlingssituation og dermed bedre resultater.
Kurset er funderet i anerkendt forhandlingsteori, men fokuserer primært på den praktiske anvendelse og integration af konkrete forhandlingsredskaber, som du kan bruge med det samme. Forhandlingen kan omhandle kontraktindgåelse, en kommerciel vigtig beslutning, lønforhandling med medarbejdere eller en konfliktløsningssituation. Forhandlingerne kan være interne i en organisation eller med en ekstern modpart.
Derudover sætter vi fokus på kommunikationen, strategier, adfærd og psykologi i forhandlingen.
Kursets indhold
Kurset tager udgangspunkt i fire basale principper for værdiskabende forhandling, som sætter dig i stand til at kunne forhandle bedre aftaler og kontrakter - forstået på den måde, at du ikke længere skal vælge mellem gode økonomiske resultater eller gode relationer. Men netop har redskaber til at opnå begge dele.
Som led i kurset sætter vi også fokus på retorik. Retorik handler om, hvad du siger og måden, du siger det på. Du får centrale retoriske redskaber, der øger såvel din bevidsthed om egen kommunikation og signaler, samt hjælper dig til at benytte en hensigtsmæssig kommunikationsform til gavn for såvel processen som det endelige resultat.
Vi vil demonstrere og træne de seneste års teoretiske og praktiske udvikling inden for områderne: Værdiskabende forhandling, bias og psykologi i forhandling samt strategi i forhandling - for på den måde at tilbyde en ny forståelse af, hvad forhandling er, når danske institutioner og virksomheder skal indgå aftaler.
Kursets fokus ligger primært på den praktiske anvendelse og integration af konkrete forhandlingsredskaber, som du kan benytte med det samme.
Dit udbytte
Efter kurset har du:
-
Teoretisk og praktisk viden om effektive forhandlingsmetoder, kommunikation, strategier og adfærd
-
Ny viden og redskaber til egne forhandlinger i hverdagen
-
Teoretisk og praktisk viden om psykologiske barrierer, der hindrer effektive forhandlinger og skabelse af (mer)-værdi
-
Eksperimenteret med specifikke forhandlingsværktøjer på cases skrevet med reference til ledere, specialister og rådgiveres specifikke virkelighed og udfordringer
Målgruppe
Kurset i forhandlingsteknik henvender sig bredt til alle, der personligt eller professionelt ønsker at styrke deres forhandlingskompetencer.
Deltagerne er ledere på alle niveauer, jurister, konsulenter, rådgivere, der ønsker at forbedre deres forhandlingskompetence.
Forhandlingsteknik
Eksamen og diplom
Kursusbevis
Alle deltagere får overrakt et kursusbevis fra CBS Executive ved aktiv deltagelse alle dage.
Pris
Kr. 24.500,00 kr. ekskl. moms.
Jeg vil gerne kontaktes af den kursusansvarlige - uforpligtende
Hvad siger tidligere deltagere på kurserne?
Gennemsnit 4
Kompetenceløft og ledelsesudvikling med CBS Executive
CBS Executive har mere end 20 års erfaring i at udvikle forskningsbaserede ledelseskurser og uddannelsesforløb for ledere og specialister i både offentlige og private organisationer. Deltagerne undervises primært af forskere og professorer fra CBS kombineret med praktikere fra erhvervslivet, som...
”Rigtig godt med et optimal mix af teori og praktiske øvelser samt en god underviser. Der var en vedholdende høj aktivitet og deltagelse – ingen lavpunkter”.