Receptionist, sekretær og frontmedarbejdere - Online
-
28 dage
-
Fra 5.824 DKK
-
Online
-
Online
Aros Koordinatoruddannelse
-
9 dage
-
Flere (7)
-
Fra 23.500 DKK
-
Flere byer (4)
-
Holdundervisning
AMU-online – kursuspakker
-
Online
-
Online
Efteruddannelse og kurser der er til gavn for receptionister
Receptionister agerer ofte som virksomhedens ansigt udadtil. De skal på en gang være både imødekommende og smilende og samtidig multitaske med en lang række forskellige opgaver. Det kan være alt fra administration til økonomi og bogføring.
Som receptionist er det vigtigt, at du løbende udvikler dine færdigheder inden for service, IT og kommunikation. Efteruddannelse eller et kursus kan åbne mange nye døre for dig samt udvikle dine kompetencer til at udfylde nye og spændende roller i din virksomhed. På finduddannelse.dk vil du finde et udvalg af kurser og efteruddannelser for receptionister, som kan tilføje spændende elementer til din hverdag.
Hvad kan receptionisten bruge efterudannelse og kurser til?
Som receptionist er du den, der får det hele til at hænge sammen og som modtager virksomhedens kunder med et smil – i medgang og modgang. Det er et arbejde hvor fokus ofte ligger på alle andre end dig selv og hvor serviceniveauet skal holdes højt. Du kan som receptionist få gavn af en efteruddannelse eller et kursus, da man her kommer omkring flere sider af det, der skal til for at hverdagen spiller sammen bag skranken. Du vil få alle de redskaber, der skal til for at blive en effektiv og serviceminded receptionist.
På kurserne og uddannelserne vil du bl.a. lære:
- Hvordan man bevarer roen og holder overblikket –på trods af de konstante afbrydelser
- Hvordan man kommunikerer til forskellige modtagere/publikum, og hvordan man bedst håndterer konflikter
- Hvordan man networker og udnytter sin position til fulde
- Hvordan man bedst håndterer stressede situationer
- Hvordan man kan styrke sin evne til at løse problemstillinger effektivt og proaktivt
- Hvordan man bliver bedre til at samarbejde og kommunikere
Derudover vil du få et indgående kendskab til og forståelse for din rolle i organisationen og hvordan du kan udvikle dig i rollen samt levere værdi til organisationen.
Få styrket din koordinatorrolle
Arbejdet som receptionist betyder en hverdag fyldt med interne og eksterne informationer og opdateringer. Det er derfor vigtigt, at du er professionel, effektiv og kan bevare overblikket, da det forventes, at du kan kommunikere på tværs af alle afdelinger i virksomheden samt sikre en professionel koordinering af diverse opgaver og information. Ovenstående kurser og efteruddannelser vil sørge for, at du som receptionist kan udvikle dit planlæggergen og blive en effektiv koordinator.
Fokus på trivsel
Som receptionist er du en nøgleperson, som altid er i fokus. Du repræsenterer dagligt virksomhedens ansigt udadtil når du modtager kunder i receptionen og det er derfor vigtigt, at du trives i dit job så du kan vise overskud og glæde ved hver en henvendelse. De ovenstående kursus- og uddannelsesforløb tager dig igennem de kvalifikationer der kræves i arbejdet som nøgleperson. Der bliver her arbejdet med bl.a. håndtering/servicering af kunder/gæster samt god kommunikation.
Kurserne og uddannelserne sætter derudover fokus på dig som person og de tanker du har omkring dit arbejde. Man kommer her omkring nogle af de kerneområder der kan gøre stor nytte i din hverdag og forbedre din trivsel på arbejdet.
Hvilket kursus/hvilken efteruddannelse skal du vælge?
Hvis du er receptionist og går med tanker om at få nye kompetencer til at varetage dit nuværende job, eller ønsker at efteruddanne dig, så vil de ovenstående kurser og efteruddannelser helt klart være noget for dig. Hvis du har brug for hjælp til at bestemme hvilket kursus/efteruddannelse du skal tage, får du her en guide til fire spændende områder for efter- og videreuddannelse, der kan give dig et kompetence løft og gøre dig endnu bedre til at bestride dit job som receptionist. Læs guiden her.