Hvorfor vælge UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole?
Kompetencegivende forløb
Med udgangspunkt i din egen hverdag
Kompetente undervisere
Kursusbeskrivelse
Tag et diplommodul i konflikthåndtering
Ønsker du at arbejde med egne og andres konflikter? Få redskaberne til at håndtere konflikter i professionelle sammenhænge? Så er dette diplommodul hos UCL måske noget for dig!
Fagligt indhold på diplommodulet i konflikthåndtering
I løbet af modulet arbejder du med viden, metoder, redskaber og handlemuligheder til konflikthåndtering for professionelle i større og mindre grupper.
Modulet indeholder bl.a.:
- Forskellige metoder til konflikthåndtering
- Indsigt i afklarende samtaler og mægling
- Forståelse af konflikters grundlæggende mønstre og begreber; herunder betydningen af værdier og menneskesyn
Dit udbytte på diplommodulet i konflikthåndtering
Efter endt modul kan du:
- Håndtere forskellige konflikter med tanke på forskellige traditioner, værdier og magtforhold
- Agere som vejledende og støttende tredjepart i konfliktsituationer
- Udvikle samarbejde om konstruktiv konflikthåndtering
Målgruppe
Diplommodulet i konflikthåndtering er for dig, der som professionel ønsker at blive bedre til at håndtere konflikter på arbejdspladsen.
Eksamen og diplom
Modulet Konflikthåndtering består af 10 ECTS-point. Modulet kan tages som et enkeltfag eller i forbindelse med diplomuddannelserne Den pædagogiske diplomuddannelse og Pædagogisk og socialpædagogisk arbejde.
Eksamensformen kan bestå af en skriftlig prøve, mundtlig prøve eller en kombinationsprøve. Eksamensformen besluttes før modulets opstart.
Pris
Prisen for modulet i Konflikthåndtering er 11.200 kroner.
Få information
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole har dækningsområde i Trekantområdet og Fyn med øer med et bredt udvalg af erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser for studerende, der vil tage fuldtidsuddannelser. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole tilbyder også akademi- og diplomuddannelser til dig, der er i arbejde...