Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Fortuna Kurser?
28+ års erfaring med kurser, foredrag & coaching
75.000+ deltagere på vores kurser og foredrag
Erfarne undervisere med høj faglig ekspertise
Startdato
Kursusbeskrivelse
Lær at håndtere konflikter konstruktivt og succesfuldt
Ønsker du at blive bedre til at spotte og håndtere potentielle konflikter inden de udvikler sig og skader både samarbejdet og din trivsel? Ønsker du at blive fortrolig med de teknikker og metoder som succesrige konfliktløsere bruger? Dette kursus vil give dig både indsigt og træning i, hvordan du i praksis håndterer konflikter, så de gode og holdbare løsninger findes, og den gode relation til alle involverede parter genetableres.
Efter dette kursus i konflikthåndtering vender du hjem med både indsigt og effektive værktøjer til fremover at klare konfliktfulde situationer og vanskelige personer i din hverdag. Du vil opleve at de svære samtaler bliver lettere, og du nemmere kan rumme og håndtere uenigheder, så din arbejdsglæde og trivsel kan bevares.
Dit udbytte af kurset i konflikthåndtering og konfliktløsning
Tilmeld dig kurset og få:
- indsigt i, hvordan konflikter kan eskalere, hvis der ikke tages hånd om dem i tide
- bevidsthed om din og andres adfærd i konflikter
- indblik i metoder og værktøjer til at håndtere følelser og bevare roen og overblikket i konfliktfyldte situationer
- styrket din kommunikation, så den bliver klar, overbevisende, ligeværdig og konfliktdæmpende
- værktøjer til at skabe større tillid og bedre kontakt til din modpart og finde holdbare løsninger, alle parter kan gå ind for
- forståelse for at arbejde med konflikter - både når du selv er involveret, men også når du støtter andre i at løse konflikter
- indsigt i konfliktmægling - en effektiv metode til at løse konflikter mellem flere parter
Kursusmaterialet er Fortuna Kursers egen lærebog i konflikthåndtering med masser af teori, cases og praktiske værktøjer.
Din organisations udbytte af effektiv konflikthåndtering
Er din organisation rustet til effektiv konflikthåndtering, kan arbejdsmiljøet forbedres betragteligt. En medarbejder, der er kompetent til at opfange og reagere på konfliktsignaler og forstår at håndtere konflikten inden den eskalerer, er meget værdifuld for en organisation.
Konflikter der håndteres korrekt bringer oftest de involverede parter tættere sammen og skaber positiv forandring og udvikling hos de implicerede. Bliver konflikthåndtering udført i tide, skaber det tryghed, arbejdsro, positivitet, bedre samarbejde, mere motivation, færre sygedage og større forståelse og rummelighed for forskelligheder - alt i alt et mere velfungerende psykisk arbejdsmiljø til gavn for hele organisationen.
Målgruppe
Konflikthåndtering og konfliktløsning er et praktisk baseret kursus for alle ledere og medarbejdere, som ønsker at blive bedre til at tage hånd om og løse konflikter. Det gælder både når du selv er part i en konflikt, men også når du ønsker at støtte og vejlede andre i at håndtere konflikter.
Vores kursusdeltagere kommer fra mange forskellige brancher og erhverv. Det kan være medarbejdere med kunde eller borgerkontakt, tillidsmænd, HR-personale, ledere, undervisere, rådgivere, konsulenter, behandlere m.m.
Video
Eksamen og diplom
Dette kursus i konflikthåndtering veksler mellem teori, rollespil, dialog og masser af praktiske øvelser i aktiv lytning, samtaleteknik og kommunikation. Vi tager på kurset udgangspunkt i din egen hverdag og de konflikter, du oplever.
Du vil blandt andet arbejde med følgende områder:
- Viden om konflikter - hvad er en konflikt og hvordan kan de udvikle sig?
- Få indsigt i dine egne og andres konfliktmønstre og reaktioner
- Find ind til konfliktens kerne og bagvedliggende årsager
- Få metoder til at afdække parternes synspunkter, interesser og behov i konflikten
- Træn den svære kommunikation i konfliktsituationer
- Lær kunsten at lytte aktivt, fokuseret og anerkendende
- Få indsigt i modpartens verden med effektive spørgeteknikker
- Lær at bruge konfliktdæmpende sprog - "Ikke voldelig kommunikation"
- Lær metoder til at nedtrappe en konflikt
- Få modet til at møde og turde kommunikere åbent i en konflikt
- Håndtering af egne og andres svære følelser såsom vrede, frustration mv.
- Lær at sige fra og sætte grænser og modstå manipulation
- Træn metoder til at give og modtage kritik på en konstruktiv måde
- Konfliktløsning og konfliktmægling i praksis - træning i en struktureret model til konfliktløsning
Pris
Få rabat på dette kursusforløb under Black Month! Rabatten gælder i perioden fra d. 01/11 - 29/11/2024 for kursusafholdelser i perioden 1. november til og med den 31. marts 2025.
Pris pr. deltager for dette kursus i konflikthåndtering: 9.840 kr. plus moms
Tag kurset som virksomhedstilpasset kursus
Dette kursus kan også afholdes som internt kursus og kan tilpasses jeres ønsker og behov, bl.a. med cases fra jeres hverdag. Varighed og holdstørrelse aftales individuelt.
Få information
Evalueringer
Gennemsnit 4,9
Jeg har lært meget om mig selv og andres måde at reagere på, og hvorfor vi reagerer, som vi gør. Jeg synes, at jeg har fået gode redskaber til at håndtere konflikter fremover.
Kurset er som at få en serie nye briller, og opgaven bliver nu at bruge brillerne i de rigtige situationer.
Kurser i kommunikation - åbne og interne kurser
Fortuna leverer kurser, workshops, foredrag og coaching til private og offentlige virksomheder. Vi arbejder bredt med kurser og konsulentydelser inden for kommunikation og erhvervspsykologi, herunder konflikthåndtering, forhandlingsteknik, assertionstræning, effektivitet og planlægning, stresshåndtering, coaching, skriftlig kommunikation, ledelse m.v. Vi har eksisteret...
På to dage kom vi godt rundt med både teori og praktiske øvelser, så vi er nu klædt godt på til at håndtere og forebygge konflikter.