Startdato
Kursusbeskrivelse
Kursusoversigt
Forstå, hvordan pharmaindustrien fungerer i dag, og udvikl de nøglefærdigheder inden for ledelse, du har brug for til at fremme din karriere
Dit udbytte
- Udvikl dine nøglekompetencer inden for pharma management i strategi, kundeværdi, forandringsledelse, markedsføring og finans
- Brug casestudier, rollespil og gruppeøvelser til at øve, hvad du lærer i dette bestsælgende program
NØGLEKOMPETENCER:
- Strategisk ledelse
- Ekspertise i markedsføring
- Forretningsmæssige finansfærdigheder
- Opbygning af værditilbud
- Forandringsledelse
- Markedsadgang og økonomi
Kursusmål
- Omsæt ændringer i sundhedsmiljøet til konkurrencedygtige strategier for bæredygtig vækst i din afdeling, division eller virksomhed
- Forstå de vigtigste forretningsområder inden for pharma og deres rolle i din virksomheds værdikæde
- Få en fuld forståelse af vigtige finansielle og strategiske spørgsmål i pharma
- Understøt og implementer strategiske mål fra topledelsen og boost din egen karriere
- Justér og fokuser dit team eller gruppe på din virksomheds kundeværdiforslag
- Udforsk nye forretningsmodeller i Pharma og hvad de betyder for dig
- Anvend designtænkning på kundeorienterede strategier
- Udforsk konkurrentanalyse, vision, ressourceallokering og prioriteter i din strategi
- Lær, hvordan markedsadgang og medicinske anliggender er en del af dit kundeværdiforslag
- Del din viden og udfordringer med dine kolleger og MCE's meget erfarne fakultet
Program
MCE's ''5-dages Mini MBA for Pharma- og Biotekindustrien (Post-Pandemic Edition)'' er et 5-dages praktisk træningsprogram, meget interaktivt med øvelser og rollespil. Programmet vil blive ledet af en erfaren facilitator med tidligere ledelseserfaring fra internationale virksomheder
Programmoduler:
1 – Det Store Billede
- Sundhedsmarkedets landskab (pharma, medicinsk udstyr og diagnostik)
- Miljø & megatrends
- Life sciences værdikæden
- Vigtige strategier og nye forretningsmodeller
2 – Strategiudvikling og Strategisk Ledelse i Pharma
- Essentielle elementer af strategi: konkurrentanalyse, vision og målsætning, ressourceallokering og prioritering
- Agilitet i en VUCA-verden
- Forandringsledelse
- Ledelse i krisetider
3 – Opbygning af Værditilbuddet
- Interessentkortlægning og værdikortlægning
- Fra F&U til markedsautorisation til forsyningskæde: skabelse af værdi (strategisk produktudvikling og innovative distributionsmodeller)
- Markedsadgang og sundhedsøkonomi: måling af værdi
- Medicinske anliggender: integration af værdi (terapeutisk ekspertise, RWE, opgradering af klinisk beslutningstagning)
- Markedsføring: kommunikation af værdi (konkurrencepositionering og budskaber, kundeengagement, markedsføringsmix: fra 4 p’er til 4 c’er)
4 - Markedsføringskompetence i Pharma
- Anvendelse af designtænkning på kundeorienterede strategier
- Målsætninger og brandvision, produktpositionering
- Markedsføringsplaner drevet af nøglespørgsmål
- Markedsføringsmix: fra operationelle strategier til multikanaltaktikker
- Eksekveringsdisciplin og justering af kundeorienterede funktioner
- Vigtige målinger for at følge op på vellykket eksekvering og overvåge resultater, lanceringskompetence
5 – Finans
- Regnskabs- og finansroller: ekstern (rapportering/fiskal) og intern (forretnings) ledelse
- Vigtige regnskabsprincipper og -koncepter
- Læsning af finansielle opgørelser
- Finansanalyse og værdiansættelse (NPV, IRR)
- Forretningsplanen: ressourceallokering og forecasting
Målgruppe
Ledere, Nye Ledere
Denne mini MBA er til dig, der er ingeniør, videnskabsmand eller specialist, og har en ny ledelsesrolle i pharmaindustrien. Denne mini MBA giver dig de nøglefærdigheder, du har brug for, for at blive en fremragende leder og fremme din karriere.
Video
Få information
Deres mission
MCE, eller Management Centre Europe, er en træningsorganisation baseret i Bruxelles, Belgien. Med over 95 års erfaring tilbyder organisationen mere end 130 træningsprogrammer i over 40 store byer verden over og online. MCE's mission er at hjælpe ledere og chefer...