Kursusbeskrivelse
Kundetypeuddannelsen v. Institut for Kundetyper
Institut for Kundetyper ApS er en uddannelsesinstitution, der har udviklet et forskningsbaseret segmenteringsværktøj, som opdeler kunder ud fra deres emotionelle præferencer.
Vi underviser i, hvordan følelsesbaseret markedsføringen skal udformes for at få kunderne til at købe mere og blive mere loyale. Med denne kundetypeuddannelse får du opdateret dine faglige kompetencer med et forskningsbaseret, praktisk og jordnært værktøj.
Kundetypeuddannelsen er for dig:
- der er salgs- og marketingprofessionel
- der ønsker dyb indsigt i teorien, og hvordan den omsættes i praksis
- der gerne vil undervise og rådgive omkring kundetyperne
- der vil adskille dig fra konkurrenteren eller kollegaer
- der vil have viden om emotionel købsadfærd
Kundetypeuddannelsen er en overbygning for dig, der ønsker at lære i praksis samt dybden, hvordan du kombinerer dit eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden om Emotionelle Kundetyper®.
Det er især relevant, hvis du er en salgs- eller marketingprofessionel såsom grafiker, fotograf, tekstforfatter, kommunikationsrådgiver, underviser, konsulent, forretningsudvikler, konceptudvikler, strateg, webdesigner eller SoMe specialist.
Hvad indeholder uddannelsen helt konkret?
Uddannelsen er et seks måneders onlineforløb. Gennem uddannelsen har du 10 undervisningsdage, og forløbet består af en teoridag, 8 kundetypedage samt en lærerig eksamensdag.
- Gennem hele uddannelsen har du god adgang til individuel feedback og svar på dine spørgsmål
- Du får evig adgang til alt dit undervisningsmateriale - inkl. grundkurserne med tjeklister og skabeloner (via computer og app)
- Du modtager også en fysisk kasse med arbejdsbøger, farvekort, lommebog, brandkort, undervisningsremedier, blokke mm.
- Du lærer om relevante begreber og værktøjer såsom Possible World, UESP-metoden, Brandhjulet og lignende
- Du lærer at håndtere de mange komplekse parametre, der skal medregnes og overvejes forud for valget af den Emotionelle Kundetype®.
Dit udbytte af uddannelsen
Du får en grundig forståelse for kundetypernes grundlæggende motivation for at købe et produkt eller foretage en handling samt lærer at tilrettelægge markedsføring som fremmer købelysten. Du får et nemt omsætteligt værktøj, som kan bruges hver eneste dag, både i strategier, produktudvikling og marketingindsatser.
Du vil nemmere og mere overbevisende kunne argumentere for dine valg og indsatser samt arbejde mere sikkert og effektiv. Det betyder i sidste ende besparelser i tid og penge, både i din egen og dine kunders markedsføringsindsatser.
- Du får det optimale udgangspunkt for dine kundesamarbejder
- Du får et fagligt kollegialt netværk med andre kundetypeuddannede
- Du ved, hvordan du skal gribe en kundeopgave an, og hvilken retning du skal gå
- Du får konkrete og effektive redskaber til at løse næsten enhver marketingopgave
- Du forstår dine kundetyper, og hvad der skal til for at motivere dem til køb eller handling
Værktøjet virker i alle brancher (B2B, B2C og B2G).
Startdato
Moduler
Modul 1: Det teoretiske fundament
På dette modul lærer du blandt andet om branding, konceptudvikling, emotionelle responssystemer, possible worlds, kundeadfærd, emotionsregulering, identitetsfortællinger og segmentering.
Modul 2: Introduktion til den røde kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den røde kundetype.
Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den røde kundetype.
Modul 3: Den røde kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den røde kundetype.
Modul 4: Introduktion til den gule kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den gule kundetype.
Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den gule kundetype.
Modul 5: Den gule kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den gule kundetype.
Modul 6: Introduktion til den blå kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den blå kundetype.
Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den blå kundetype.
Modul 7: Den blå kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den blå kundetype.
Modul 8: Introduktion til den grønne kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den grønne kundetype.
Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den grønne kundetype.
Modul 9: Den grønne kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den grønne kundetype.
Modul 10: Eksamen
Det sidste modul er eksamen, som foregår sammen med de andre på holdet. Det er en meget lærerig dag, hvor du ser, hvordan andre kombinerer de Emotionelle Kundetyper®med deres fagområde.
Eksamen vurderes bestået/ikke-bestået efter en 30 minutters eksamination ved Sanne Dollerup og en censor fra Institut for Kundetyper, hvor du svarer på diverse spørgsmål, som du allerede har mødt tidligere på forløbet.
Målgruppe
Kundetypeuddannelsen er for dig:
- der er salgs- og marketingprofessionel
- der ønsker dyb indsigt i teorien, og hvordan den omsættes i praksis
- der gerne vil undervise og rådgive omkring kundetyperne
- der vil adskille dig fra konkurrenteren eller kollegaer
- der vil have viden om emotionel købsadfærd
Kundetypeuddannelsen er en overbygning for dig, der ønsker at lære i praksis samt dybden, hvordan du kombinerer dit eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden om Emotionelle Kundetyper®.
Det er især relevant, hvis du er en salgs- eller marketingprofessionel såsom grafiker, fotograf, tekstforfatter, kommunikationsrådgiver, underviser, konsulent, forretningsudvikler, konceptudvikler, strateg, webdesigner eller SoMe specialist.
Video
Pris
65.000 kr.
Du kan finansiere uddannelsen på forskellige måder:
- Betal det fulde beløb med det samme og få 8% rabat på 65.000 kr.
- Lav udbetaling på 10.000 kr., og betal derefter i 10 månedlige rater af 5.500 kr.
-
Kontakt Institut for Kundetyper for at et individuelt forløb og tilpasset betalingsmodel.
Priserne er eksklusiv moms.
Få information
Institut for Kundetyper ApS
Institut for Kundetyper ApS er en uddannelsesinstitution, der har udviklet et forskningsbaseret segmenteringsværktøj, som opdeler kunder ud fra deres emotionelle præferencer. Vi underviser i, hvordan følelsesbaseret markedsføringen skal udformes for at få kunderne til at købe mere og blive mere...