Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Indhold
Kurset indledes med at skabe et tillidsfuldt rum, der understøtter læring, videndeling og åben erfaringsudveksling. Kursets motto er: Lær, reflektér, og brug det lærte i morgen.
Du kommer igennem et forløb, som veksler mellem korte oplæg om teori og viden og værktøjer, enkeltrefleksioner, tomandssparring, gruppedrøftelser og fælles opsamlinger. Udgangspunktet er dine oplevelser, erfaringer og udfordringer, og hvad der fylder her og nu.
Kurset er tilrettelagt, så du styrker din evne til at iagttage og være bevidst om, hvordan du selv og andre kommunikerer, og du får værktøjer til konstant at forbedre din kommunikation som leder.
Bogen ’Når ledelse er kommunikation’, L&R Business 2019, er det fælles faglige referencepunkt. Til hver af kursusdagene forbereder du dig ved at læse relevante kapitler og sider fra bogen. Bogens ti kapitler beskæftiger sig på en praksisnær måde med, hvordan du som leder kan styrke din kommunikation inden for en række væsentlige ledelsestemaer.
Bogen ’Når ledelse er kommunikation’, L&R Business 2019, er det fælles faglige referencepunkt. Til hver af kursusdagene forbereder du dig ved at læse relevante kapitler og sider fra bogen. Bogens ti kapitler beskæftiger sig på en praksisnær måde med, hvordan du som leder kan styrke din kommunikation inden for en række væsentlige ledelsestemaer.
Dit udbytte
På kurset får du:
- kommunikationsmetoder og -redskaber, som effektivt styrker din personlige kommunikation
- indsigt i din personlige måde at kommunikere på og i dine styrker og barrierer
- forståelse for din organisations kultur og lederstile, og hvordan det påvirker din kommunikation
- et personligt narrativ at kommunikere ud fra
- kommunikationsværktøjer inden for væsentlige ledelsesområder
- feedback og sparring fra medkursister og underviser i forhold til at integrere værktøjerne i din dagligdag.
Kursusbeskrivelse
Bliv bevidst om din kommunikation som leder, og hvordan den virker, og skab de optimale rammer for følgeskab og bedre resultater.
På kurset får du metoder, indsigter og værktøjer til at forbedre din kommunikation som leder på vitale områder, og du styrker din evne til at:
- forstå og kommunikere inden for den organisatoriske ramme på en selvstændig og personlig måde
- være klar og tydelig i dine budskaber 1:1
- få medarbejderne med i forandringer med din kommunikation
- inspirere til meningsfuld selvledelse via dialog og coaching
- opløse konflikter på en konstruktiv måde og med en sikker hånd.
Du får indsigt i, hvordan du kan styrke din ledelseskommunikation, når du er bevidst om, hvordan vi som mennesker mest konstruktivt kan bruge og aktivere hjernen og biokemiske signalstoffer, fx endorfin og dopamin.
’Din kommunikation som leder’ tager fat i dine mest brændende kommunikationsbehov, som de fleste ledere har brug for at videreudvikle for at skabe de mest optimale rammer for følgeskab.
Målgruppe
Du er leder, og du vil skabe flere ekstraordinære resultater sammen med dine medarbejdere eller andre medaktører.
Du er vant til at kommunikere i dagligdagen, men du ønsker at blive mere bevidst kompetent i forhold til dine måder at kommunikere på. Først og fremmest til dine medarbejdere, men også opadtil til din nærmeste chef og til lederkolleger og andre samarbejdspartnere.
Du er ny eller erfaren leder i en offentlig eller privat organisation eller i fx en NGO..
Pris
Prisen for medlemmer er 17.200 kr. ekskl. moms, og prisen for ikke-medlemmer er 19.000 kr. ekskl. moms.
Få information
Søger du efter en lederuddannelse, der er målrettet den aktuelle ledelsesdagsorden og som er "state of the art" i et globalt perspektiv? Tag din lederuddannelse hos CfL! Vi er Danmarks største ledelseshus, hvor vi arbejder med udvikling baseret på den...