Startdato
Kursusbeskrivelse
Service, oplevelser og værtskab
Formålet er, at udvikle din forståelse for feltet mellem service, oplevelser og værtskab. Dette sker med henblik på at opbygge dine kompetencer i forhold til at kortlægge og udvikle tiltag, der skaber værdi for virksomheden og dens og kunder.
Uddannelsen tager udgangspunkt i operationelle værktøjer og modeller, der sættes i relation til service og oplevelseserhvervet. Vi fordyber os bl.a. i teorier så som forventninger, gæsterejsen, service blueprint, KANO modellen, gæstefeedback og værtskabet.
Uddannelsen afsluttes med et afgangsprojektprojekt med relation til egen rolle og virksomhed. Du kan derfor komme tilbage på arbejde med konkrete tiltagsmuligheder for udvikling af gæsternes helhedsoplevelse.
Udbytte
Du lærer at:
- Anvende centrale teorier, modeller og værktøjer til udvikling af Service, oplevelser og værtskab.
- Vurdere og formidle praksisnære problemstillinger, og opstille og udvælge løsningsmuligheder i feltet mellem service, oplevelse og værtskab.
- Bruge teori om gæsterejsens kontaktpunkter og opnå aktuel indsigt omkring egen virksomheds mulige tiltag for udvikling. Herindunder modeller så som Service Blue Print.
- Vurdere hvilken type af service som skaber værdi for dine gæster. Her indunder KANO-modellen.
- Opnå teori om værtskab. Indsigt om vigtigheden af gæstens oplevelse af at føle sig værdifuld og hvordan man leverer det i relation til den aktuelle organisations gæsteløfte.
- Bruge gæstefeedback i praktisk for at forbedre og udvikle gæsteoplevelsen.
- Konkret model for konstruktiv gæste-klagehåndtering.
- Vælger du vores NPS og RelationManagers certifikat til, opnår du også brugbar viden om NPS og RelationManager som konkret værktøj som indsamling af feedback og måleinstrument af gæsteoplevelsen.
Kursets opbygning
Forløbet er bygget op med en kombination af virtuel undervisning og fysisk fremmøde.
Den virtuelle undervisning foregår i deres virtuelle læringsrum. De tilsender dig et link. Det kræver alene, at du har en computer og/eller en mobiltelefon med mikrofon og kamera.
Fysisk fremmøde er de dage, hvor i er sammen, med de muligheder det skaber. Der mødes i, i deres hyggelige lokaler i Holte – kun 350 m. fra Holte Station.
Økonomisk tilskud
Du kan søge flere forskellige former for tilskud til din uddannelse.
Vi hjælper dig med at afdække de muligheder, der passer til dig. Vi kan også sende dig en beregning på, hvor meget du kan søge, så du er klar over økonomien, før din tilmelding bliver endelig.
Pris
Uddannelsen koster 10.500 kr. ekskl. moms og forplejning, men inkl. betaling til den akkrediterende skole.
Målgruppe
- Ledere/managers/ejer i mindre organisationer/ eller nye organisationer (f.eks. ledere med direkte påvirkning af strategi og drift i flere eller alle afdelinger).
- Mellemledere/ledere (f.eks. ledere med direkte påvirkning af drift i en afdeling. Reception manager, restaurantchef, køkkenchef, konferencechef).
- Medarbejdere med mere ansvar (f.eks. medarbejder med lille påvirkning af drift i en afdeling. Assistent managers – køkken, bar, restaurant, reception osv.)
Eksamen og diplom
Du afslutter forløbet med en eksamen, som er en mundtlig prøve kombineret med en opgave. Når du består eksamen, får du 5 ECTS-point fra akademiuddannelsen.
Pris
Uddannelsen koster 10.500 kr. ekskl. moms og forplejning, men inkl. betaling til den akkrediterende skole.
Økonomisk tilskud
Du kan søge flere forskellige former for tilskud til din uddannelse.
De kan hjælpe dig med at afdække de muligheder, der passer til dig. De kan også sende dig en beregning på, hvor meget du kan søge, så du er klar over økonomien, før din tilmelding bliver endelig.
Få information
Velkommen til Asnæs & Vangstrup
I Asnæs & Vangstrup tænker og reflekterer de konstant - og altid i et tæt samspil med branchens mange mennesker, ledere og tænkere! Asnæs & Vangstrup er Danmarks førende videncenter inden for hospitality. De er drevet af nysgerrighed og et...