Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Aarhus Business College?
Alle onlinekurser er
e-certificerede
Viden der gør din hverdag nemmere
Kompetente undervisere der hjælper dig hele vejen
Startdato
Kursusbeskrivelse
Online kursus - Sociale medier som kommunikationskanal i detail
Kurset handler om, hvordan du anvender sociale medier som kommunikationskanal i en detailhandelsvirksomhed. Du får kendskab til begrebet sociale medier, herunder hvordan sociale medier kan anvendes som både internt og eksternt kommunikationsværktøj i en detailhandelsvirksomhed. Endvidere får du kendskab til kriterier for interaktion på de sociale medier samt inddragelse af medarbejderne i detailhandelsvirksomhedens kommunikation.
Dit udbytte af AMU-kurset Sociale medier som kommunikationskanal i detail
Du kommer til arbejde med Facebooks kommunikation og opnåelseseffekt blandt andet i forhold til detailhandelsvirksomhedens markedsføringstiltag. Du kommer til at få optimaleffekt ud af detailhandelsvirksomhedens Twitter-profil samt skabe et overblik over detailhandelsvirksomhedens tweets ved hjælp af tweetdeck. Ydermere får du kendskab til opbygning af en detailhandelsvirksomheds Instagram-profil.
For at skabe overblik over detailhandelsvirksomhedens aktiviteter på de social medier, kommer du til at arbejde med Content Calendar.
Du bliver fortrolig med anvendelse af sociale medier som kommunikationskanal for en detailhandelsvirksomhed. Du får kendskab til anvendelsesmulighederne for en detailhandelsvirksomhed til nogle af de mange forskellige sociale medier, der findes.
Indhold på kurset
Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.
Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil og når du vil. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du altid få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.
Du er altså ikke afhængig af at skulle møde på bestemte datoer, men kan derimod arbejde selvstændigt i dit eget tempo og lave opgaver lige når det passer dig. Kurset afsluttes med en test.
Forudsætninger for at deltage
- Det er vigtigt, at du kan strukturere din egen tid, fordi du selv styrer forløbet.
- Vi arbejder i Microsoft Office pakken og Windows.
- Kurset bliver afholdt uanset antal deltagere, og tilmeldingsfristen er 2 dage før kursusstart.
- Vi forbeholder os ret til ændringer af lovmæssig art.
Målgruppe
Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel.
Eksamen og diplom
Efter endt forløb vil du modtage et AMU bevis via digital post fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet og med et diplom fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.
Pris
Prisen for dette AMU-kursus er
126 kr. - 611,40 kr.
Beskæftigede, faglærte og ufaglærte: 126 kr.
Beskæftigede med videregående uddannelse samt ledige (jobcenterets pris): 611,40 kr.
Dette er et AMU kursus, hvilket betyder, at du kan få tilskud og VEU-godtgørelse, hvis du er i AMU-målgruppen.
Få information
Brugbare værktøjer, du kan bruge i morgen
Tag et relevant kursus hos Aarhus Business College, når det passer dig På Aarhus Business College kan du nemt og hurtigt få nye eller opgraderede kompetencer. Dyk ned i vores brede udvalg af kurser, som strækker sig fra økonomi...