Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Aarhus Business College?
Alle onlinekurser er
e-certificerede
Viden der gør din hverdag nemmere
Kompetente undervisere der hjælper dig hele vejen
Startdato
Kursusbeskrivelse
Sociale medier i detail – Online
Kurset Sociale Medier i detail fokuserer på, hvordan du anvender sociale medier som kommunikationskanal i en detailhandelsvirksomhed. Der arbejdes med dit kendskab til love og regler på området, gyldig og pålidelig dataindsamling, vejledning af kunden med hensyntagen til de nye tendenser. Yderligere lærer du at udvikle virksomhedens online koncept(er) med udgangspunkt i kundeanalyse og e-strategi.
Dit udbytte
Du vil blandt andet få kompetencer inden for:
- love og regler i forbindelse med markedsanalyse og markedsføring
- nye tendenser, som forbrugsmønstret afspejler
- analyse og udvikling af online marketing med henblik på at øge omsætningen
- gyldig og pålidelig dataindsamling i forhold til målgrupper
- udvikling af virksomhedens online koncept.
Indhold
Modul 1: Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering - 2 dage
Modul 2: Markedsanalyse i detail- og handelserhvervet - 3 dage
Modul 3: Trends og livsstil hos forbrugeren i detailhandlen - 1 dag
Modul 4: Sociale medier som kommunikationskanal i detail - 1 dag
Modul 5: Dialogbaseret markedsføring - 3 dage
Praktiske informationer
Undervisningen foregår online med vejledning og feedback på udvalgte opgaver fra en underviser. Der er både teorilæsning og opgaveaflevering.
Du sidder selv og arbejder med undervisningsmaterialet, hvor du vil og på de dage du selv har valgt, og kan løse opgaver i dit eget tempo. Materialet er specielt tilrettelagt og udviklet til dette formål, og går du i stå eller har spørgsmål, kan du få hjælp af vores vejleder via chat eller Skype.
Kurset afsluttes med en test.
Vi anbefaler at kurset gennemføres og dermed tilmelding oprettes i nedenstående rækkefælge:
45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering
40001 Markedsanalyse i detail- og handelserhvervet
45925 Trends og livsstil hos forbrugeren i detailhandlen
47341 Sociale medier som kommunikationskanal i detail
49321 Dialogbaseret markedsføring
Målgruppe
Kurset er for dig, der gerne vil have kendskab til salg via digitale medier. Du vil vide, hvordan du sikrer en sammenhæng i de tiltag, du laver, og du vil have en forståelse for de tekniske virkemidler.
Eksamen og diplom
Efter endt forløb vil du modtage et AMU bevis via digital post fra Aarhus Business College, som er Danmarks ældste handelsskole og en af landets største. Vi er anerkendt i erhvervslivet som en udbyder af kvalitet og med et diplom fra Aarhus Business College står du stærkere i dit videre arbejdsliv.
Pris
Pris for ufaglærte/faglærte: 4.368,00 kr.
Pris for videregående uddannelse og ledige: 11.431,46 kr.
Prisen er fastsat ved finanslov og kan derfor ændres ved ny finanslov.
Få information
Brugbare værktøjer, du kan bruge i morgen
Tag et relevant kursus hos Aarhus Business College, når det passer dig På Aarhus Business College kan du nemt og hurtigt få nye eller opgraderede kompetencer. Dyk ned i vores brede udvalg af kurser, som strækker sig fra økonomi...