Startdato
Kursusbeskrivelse
Trends og livsstil hos forbrugeren i detailhandlen
På kurset får deltageren kendskab til nogle af de tendenser som afspejles blandt detailhandelens kunder, der bliver stadig mere fokuseret på begreber som "livsstil" og "tid". Der tages afsæt i kundens bevidste individuelle behov, og hvordan denne viden kan omsættes til praktisk salg og kundeservice.
Beskrivelse
Deltageren kan vejlede kunden i valg af varer under hensyntagen til de nye tendenser som forbrugsmønstrer afspejler.
Deltageren har viden om den stigende individualisering og de mere sammensatte ønsker hos forbrugere. Deltageren kan søge informationer om aktuelle trends og livsstil, forbrugernes forventninger til bekvemmelighed, deres valg af farver og effekter mv. Deltageren har desuden viden om brancheglidning og globalisering, og hvordan disse forhold spiller ind ift. forbrugsmønstre og disses indflydelse på en hensigtsmæssig produktsammensætning og kundevejledning.
Fagnummer: 45925 Trends og livsstil hos forbrugeren i detailhandlen
Målgruppe
Salgs- og servicemedarbejdere der arbejder i detailvirksomheder med direkte kundekontakt. Medarbejdere i virksomheder der arbejder med fremtidsorienteret produkter, hvor tidens trend har betydning.
Pris
AMU-målgruppe: DKK 208,00
Ikke AMU-målgruppe, fremmøde: DKK 789,95
Ikke AMU-målgruppe, fjernundervisning: DKK 748,85
Få information
På ZBC har vi et bredt udvalg af kurser og efteruddannelse, der er skræddersyet til at styrke dine kompetencer og øge dine karrieremuligheder. Hos ZBC forstår vi, at arbejdsmarkedet er i løbende udvikling, og vi tilbyder derfor kurser og efteruddannelse,...