Hvorfor vælge UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole?
Kompetencegivende forløb
Med udgangspunkt i din egen hverdag
Kompetente undervisere
Startdato
Kursusbeskrivelse
Sæt fokus på strategisk salg og forhandling
Få kompetencer til selvstændigt at lede, analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på strategisk niveau, hvor du lærer at analysere og optimere virksomhedens segmenter for derved at angribe de strategisk rigtige kundeemner.
Modulets indhold
Al den viden, der bliver genereret fra et salgsteam, skal bruges til at vedligeholde og udvikle kunder og kundeemner.
Salg handler om kommunikation, dialog og forhandling, og derfor er det vigtigt, at du lærer at gennemføre forhandlinger, der giver dig og dit salgsteam succes i fremtiden.
Du lærer at vælge og anvende relevante redskaber, metoder og teknikker inden for strategisk salg og anvende terminologien i kommunikationen med samarbejdspartnere og brugere.
Du får viden om:
- Salgsledelse, -planlægning, -opfølgning og udvikling af salgsorganisation
- Forhandling, perfomancesamtalen (motivation) og tillidsbaseretrådgivning
- Forretningsforståelse (Business Model Canvas), Customer relation management (CRM) og Key account management
- Salgskultur og salg gennem netværk og sociale medier
Dit udbytte af modulet
Gennem fagets redskaber og teknikker inden for strategisk salg, bliver du i stand til at indgå i samarbejde, afdække kundens værdikæde og lede en strategisk salgsfunktion.
Efter akademimodulet Strategisk salg kan du:
- Anvende centrale metoder og værktøjer til at inddrage sociale medier og netværk i sin salgsplan og salgsstrategi
- Arbejde systematisk med at analysere og tilpasse sig en kundes købsadfærd og Indkøbsstrategi med udgangspunkt i Supply Chain Management
- håndtere udarbejdelse af forretningsmodel og planlægning af det strategiske salg
- Udvikle virksomhedens salgskultur baseret på situationsanalyse
Målgruppe
Akademimodulet Strategisk salg er til dig, der interesserer dig for strategisk salg og markedsføring med fokus på forretningsforståelse.
Eksamen og diplom
Modulet Strategisk salg består af 10 ECTS-point. Modulet kan tages som et enkeltfag eller i forbindelse med akademiuddannelsen Salg og markedsføring.
Eksamen består af en mundtlig prøve på baggrund af et langt projekt med intern censur. Projektet indgår i bedømmelsen.
Pris
Kontakt kursusudbyderen for information om pris.
Få information
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole har dækningsområde i Trekantområdet og Fyn med øer med et bredt udvalg af erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser for studerende, der vil tage fuldtidsuddannelser. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole tilbyder også akademi- og diplomuddannelser til dig, der er i arbejde...