Hvorfor vælge UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole?
Kompetencegivende forløb
Med udgangspunkt i din egen hverdag
Kompetente undervisere
Kursusbeskrivelse
Marketingstrategi og forretningsudvikling på akademimodul
Få overblikket over de afsætningsmæssige begreber og værktøjer, så du kan blive en aktiv spiller i salgs- og markedsføringsarbejdet.
Dit udbytte
Du får viden om købsadfærd på konsument- og producentmarkedet og lærer at segmentere de forskellige kundegrupper. Derudover får du værktøjerne til at formulere en markedsføringsstrategi, der rammer de valgte målgrupper.
Efter Marketingstrategi og forretningsudvikling kan du:
- Formidle virksomhedens interne og eksterne situation til samarbejdspartnere, brugere og interessenter i form af styrker, svagheder, muligheder og trusler
- Vurdere de eksterne påvirkninger fra omverdenen og give forslag til ændringer af strategien for derigennem at styrke og fastholde virksomhedens konkurrenceevne
Fagets indhold
Faget klæder dig på med udviklingsbaseret viden om og forståelse for fordele og ulemper ved outsourcing og partnerskaber. Du lærer at spotte muligheder og trusler, der er opstået som følge af internettet og kan relatere virksomhedens online marketingstrategi til virksomhedens overordnede strategi.
Afsætningsstrategi giver dig overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter.
Du lærer om:
- Grundlæggende markedsføringsbegreber
- Virksomheders økonomiske situation, herunder grundlæggende regnskabsforståelse og væsentlige nøgletal
- Konkurrenceloven
- Teorier og modeller til brug for udvikling af virksomhedens fremtidige strategi
Blandt andet får du viden om virksomhedens strategi, planlægningsproces, mission, vision og forretningsgrundlag. Men salg handler i høj grad om virksomhedens omverden, så du får også værktøjerne til at analysere konkurrenterne og branchen i det hele taget.
Målgruppe
Akademimodulet er til dig, som arbejder eller vil arbejde med marketingstrategi, så du kan indgå i udviklingsarbejdet af din virksomhed.
Eksamen og diplom
Modulet Marketingstrategi og forretningsforståelse består af 10 ECTS-point. Modulet kan tages som et enkeltfag eller i forbindelse med akademiuddannelsen Salg og markedsføring.
Eksamen består af en 4 timers skriftlig prøve på baggrund af en opgave udarbejdet af den til faget hørende opgavekommission. Der vil være intern censur.
Pris
Kontakt kursusudbyderen for information om pris.
Få information
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole har dækningsområde i Trekantområdet og Fyn med øer med et bredt udvalg af erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser for studerende, der vil tage fuldtidsuddannelser. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole tilbyder også akademi- og diplomuddannelser til dig, der er i arbejde...