Kursusbeskrivelse
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde
Efter kurset kan du anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne. Uddannelsen giver dig indblik i hjernens funktioner og sanseintegration. Du lærer at tage afsæt i den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder i tilrettelæggelsen af det pædagogiske arbejde samt at reflektere over betydningen af din egen adfærd i samspillet.
Efter kurset kan du:
- Anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne.
- Med udgangspunkt i et grundlæggende indblik i hjernens funktioner, udvikling og sanseintegration, kan du observere barnet/den unge/den voksne samt inddrage denne viden og observationer i tilrettelæggelsen af det pædagogiske arbejde. I det arbejde kan du tage afsæt i den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder samt reflektere over betydningen af egen adfærd i samspillet med barnet/den unge/den voksne.
- Videregive relevante observationer til kolleger, pårørende og andre professionelle omkring barnet/den unge/den voksne.
Kurset består af ét fag
AMU nummer: 44859
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde
Målgruppe
Målgruppen for kurset er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der varetager pædagogisk arbejde for og med børn, unge, voksne og ældre - herunder ældre med demens. Medarbejderne kan eksempelvis være pædagogiske assistenter, dagplejere, pædagogmedhjælpere, familieplejere, social- og sundhedshjælpere samt social- og sundhedsassistenter.
Pris
Dette kursus er gratis.
Kursister med videregående uddannelse skal betale fuld pris.
Få information
Find din SOSU-uddannelse ved Randers Social- og Sundhedsskole Randers Social- og Sundhedsskole uddanner social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter og pædagogiske assistenter. Vi forsøger at skabe en levende skole, hvor faglighed og trivsel går hånd i hånd, hvor nysgerrighed og...