Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Pharmakon ?
Lækre omgivelser med fantastisk mad og imødekommende service
Pædagogisk uddannede undervisere med praktisk erfaring fra life science
Varierende og involverende undervisning med eksempler fra hverdagen
Kursusbeskrivelse
CAPA - Aktioner, der løser problemer.
På dette kursus er der fokus på, hvordan du fastlægger, implementerer og evaluerer CAPA, så du sikrer opfølgninger og forbedringer i produktets livscyklus. Vi gennemgår de muligheder kvalitetssystemet giver for at evaluere effektiviteten af CAPA.
CAPA står for Corrective Action and Preventive Action. Det er de handlinger, der skal udføres for løse fejl, problemer og kvalitetsbrist.
CAPA er et uvurderligt redskab i jeres kvalitetssystem til at løse fejl, problemer og kvalitetsbrister. Det er vigtigt at iværksætte effektive opfølgninger, når produktkritiske afvigelser, reklamationer og påtaler skal håndteres og elimineres.
Dit udbytte af CAPA
Dit udbytte
- Du forstår forskellen på korrigerende og forebyggende aktioner
- Du kan identificere og evaluere effektive CAPA
- Du medvirker til implementering af CAPA.
Din virksomheds udbytte
- Din medarbejder kender begrebet CAPA
- Din medarbejder styrker området med at identificere CAPA
- Din medarbejder medvirker til løbende forbedringer
Indhold på kurset
På kurset får du forståelse for værdien af CAPA og betydningen i kvalitetssystemet. Du får mulighed for at afprøve forskellige metoder til at iværksætte CAPA’er og vurdere, hvilken løsning der er bedst i forhold til fejlen og risici. Vi diskuterer, hvordan du styrer implementeringen af CAPA, sikrer fremdriften og holder tidsfrister. Sidst på kurset gennemgår vi, hvordan du evaluerer CAPA, som en naturlig del af en kontinuerlig forbedringsproces.
Kurset er en blanding af oplæg, arbejde med cases og erfaringsudveksling.
Du får:
- Overblik over kravene til CAPA
- Værktøjer til at identificere CAPA
- Inspiration til at opsætte aktionsplaner og styre implementeringsfaser
- Indblik i redskaber til at evaluere, om CAPA har været effektive
Målgruppe
Kurset henvender sig til medarbejdere som er med til at fastlægge, implementere og evaluere CAPA ved kvalitetsbrist fx afvigelser, reklamationer og undersøgelser.
Få information
Pharmakon - et anerkendt uddannelses- og udviklingscenter for farmaceutisk praksis i Hillerød!
Vores navn er sammensat af "Pharma" og "kon". "Pharma" står for, at vi uddanner og udvikler dig, der arbejder med lægemidler. Vores fokus er kvalitet og medicinsikkerhed. "Kon" relaterer sig til vores konferencecenter, som er for alle – også dig,...