Content Marketing
Få styr på Content Marketing i din virksomhed
Content is king, content marketing is the kingdom.
For at opnå succes med Content Marketing bør marketingafdelingen i højere grad sammenligne sig selv med en redaktion, hvor marketingchefen træder ind i en ny rolle som chefredaktøren, der sikrer kvalitet, historievinkling og publikumsrelevans i den redaktionelle linje i de rette kanaler og med den rette timing.
Dit og din virksomheds udbytte
Med afsæt i cases, øvelser og teori får du bred viden om Content Marketing og lærer, hvordan du arbejder såvel strategisk som operationelt med produktion, udgivelse og distribution af digitalt indhold til private forbrugere og købscenteret i andre virksomheder.
Medarbejderen får et professionelt kendskab til håndtering af kommercielle og organisatoriske problemstillinger forbundet med Content Marketing i såvel B2B som B2C virksomheder. Samtidig bliver medarbejderen bedre i stand til at planlægge, udvikle og eksekvere Content Marketing programmer.
Indhold og form
På modulet content marketing lærer du om:
- Introduktion til fordele og ulemper ved Content Marketing for B2C og B2B
- Marketingafdelingens nye roller og ansvar
- Business casen og valg af indholdsstrategi, der forankres i organisationen
- Forstå dit publikum med 3 niveauer af kvantitativ og kvalitativ dataindsamling
- Informationsindsamling og formidling af den gode historie
- Fordele og ulemper ved paid media, owned media, earned media og employed media
- Rundt om indholdskalenderen, ”guest-blogging”, ”curated content” og ”newsjacking”
- Måling og opfølgning
Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring. Der vil desuden forekomme online inspirationsindlæg fra amerikanske opinionsdannere på området.
Faget afsluttes med en synopsis hvor du arbejder med en konkret problemstilling, gerne fra egen virksomhed. Synopsens er på tre sider og tjener som udgangspunkt for den mundtlige eksaminering.
Startdato
Målgruppe
På bureau
Strateger, projektledere og indholdsproducenter, der vil ha’ en stærkere profil, den nyeste viden, samt metoder til at rådgive og støtte kunder i arbejdet med Content Marketing.
I virksomheder
Ledere og medarbejdere fra marketing-, PR-, salgs, og kommunikationsafdelinger, der gerne vil have professionel inspiration og konkrete værktøjer til at forstå, møde, udvikle og kapitalisere på den nye efterspørgselsadfærd på digitale platforme og medier. Relevant for såvel mellemstore virksomheder som store virksomheder.
Video
Optagelse
For at blive optaget på Diplom i Digital Konceptudvikling skal du opfylde et af følgende adgangskrav:
- En relevant erhvervsakademiuddannelse, fx multimediedesigner, e-designer, datamatiker eller markedsføringsøkonom
- En relevant akademiuddannelse
- En relevant bachelor- eller professionsbacheloruddannelse i fx HA, økonomi og it eller en uddannelse til folkeskolelærer eller journalist
Derudover skal du have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering.
Pris
Prisen for dette modul er 9.650 kroner ekskl. moms.
Udtalelser
LOUISE LAI WIINHOLT, SENIOR MARKETING MANAGER OG STUDERENDE PÅ KEA
Kombinationen af et fagligt højt niveau, teori / praksis og dygtige eksterne speakers, er optimalt ifht. forståelse af materialet.
Få information
Hos KEA - Københavns Erhvervsakademi tilbyder vi efteruddannelse på akademi- og diplomniveau. Vores uddannelser er erhvervsorienterede, og alle vores uddannelsesforløb tager udgangspunkt i din virkelighed. I undervisningen kobler vi teorien på, så du får nye perspektiver på dit arbejde og...