Black Month 2024 er skudt i gang! Se tilbuddene her

Søg kursus
Kursus

Bedre samtaleteknik og kommunikation

Fortuna Kurser, Landsdækkende
Længde
1-2 dage
Næste startdato
Efter aftale Se detaljer
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Firmakursus
Længde
1-2 dage
Næste startdato
Efter aftale Se detaljer
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Firmakursus
Få mere information om kurset

Fremragende Kundekontakt

Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.

Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.

Hvorfor vælge Fortuna Kurser?

28+ års erfaring med kurser, foredrag & coaching

75.000+ deltagere på vores kurser og foredrag

Erfarne undervisere med høj faglig ekspertise

Startdato

1 tilgængelig startdato

Efter aftale

  • Firmakursus
  • Danmark

Kursusbeskrivelse

Lær aktiv lytte-, spørge- og samtaleteknik

Vil du lære kunsten at føre en ligeværdig samtale uden manipulation og disrespekt? En ligeværdig samtale betyder, at dine samtalepartnere føler sig hørt og får sagt, hvad de vil - og det er vigtige forudsætninger for et godt psykisk arbejdsmiljø og samarbejde. På dette kursus i samtaleteknik lærer du at gennemføre professionelle samtaler, som giver et konstruktivt udbytte, og som styrker både tillid og tryghed i relationen til dine samtalepartnere.

Kursus i samtaleteknik - det får du:

Kurset veksler mellem teorioplæg, diskussioner, øvelser og rollespil, og du får personlig feedback både af underviseren og af de andre kursusdeltagere.

Samtaleteknik

Du arbejder med følgende emner:

  • Samtaletyper – hvilke typer samtaler findes der, og hvordan håndterer du dem?
  • Få indsigt i samtalens struktur og virkemidler
  • Forberedelse af samtalens mål, indhold, rammer og ansvar
  • Lyt og stil spørgsmål med nærvær og indlevelse
  • Den svære samtale – hvad gør du, når der er stærke følelser i spil?
  • Styrk din evne til at modtage og give konstruktive tilbagemeldinger
  • Bliv bevidst om, hvordan adfærd, følelser og selvopfattelse påvirker dine relationer
  • Få metoder til at undgå at uoverensstemmelser optrappes til konflikter
  • Evaluering og opfølgning på samtalen.

Pia HardyUnderviser - Pia Hardy

Pia Hardy er erhvervspsykologisk rådgiver med speciale inden for erhvervspsykologi og kommunikation. Hun har mange års erfaring i at rådgive og undervise virksomheder i samarbejde, kommunikation og konflikthåndtering.

Pia Hardy er certificeret konfliktløser og mediator og certificeret coach efter international standard. Hendes baggrund er bygget op af mange års kurser, uddannelser og erfaringer med kommunikation og konflikthåndtering på arbejdspladser og i erhvervslivet.

Hun er oprindelig uddannet lærer og ingeniør og har en bredt funderet tilgang til erhvervslivet og arbejdsplads.

Kontakt os for mere information om kurset.

Målgruppe

Du er medarbejder eller leder og ønsker at forbedre din evne til at føre professionelle samtaler. Du har bl.a. brug for at skabe gode relationer, bevare overblik og retning og vise forståelse for din samtalepartners situation. 

Kurset holder vi som et virksomhedstilpasset kursus. Det kan også afholdes som en del af et afdelingsseminar eller en temadag - som enten et foredrag eller en workshop.

Eksamen og diplom

Deltagerne vurderer Pia Hardy som en topengageret og inspirerende underviser med fokus på den enkelte kursist og dennes styrker og udfordringer. Hun lægger vægt på, at deltagerne får ny viden og masser af praktisk erfaring med sig hjem, så hverdagens udfordringer kan håndteres endnu bedre.

Referencer

Pia Hardy har haft deltagere på kurset fra bl.a. Nomeco, PFA Pension, Nordjyske Medier, Natur- og Miljøklagenævnet, Kosan Crisplant a/s, Schneider Electric ITB, Københavns kommune, MAN Diesel & Turbo, DSB, Metro Service, ASE, WSPA Danmark, Boxer TV A/S, Sonlink A/S, Regionshospitalet Randers, KommuneKredit, AP Pension, SKAT, Dansk Arbejdsgiverforening, Atkins Danmark A/S, Danske Torpare, SennenBolig A/S, Skatteministeriet, Orbicon A/S, Novo Nordisk a/s, Xylon.

Udtalelser fra deltagere

Dea Thomsen, Projektleder, Socialstyrelsen

Meget interessant og lærerigt kursus. Indhold og metoder kan anvendes i alle aspekter af livet - både professionelt og privat. Kurset giver gode redskaber, som jeg glæder mig til at afprøve og arbejde videre med. Meget inspirerende!

Susanna Dinesen, Service Delivery Manager, KMD

Et super relevant kursus for mig. Kurset levede mere end op til mine forventninger. Et lille hold var en fordel - god kemi blandt kursisterne var også med til at give et godt kursus. Underviseren skabte et godt miljø til at have dialog i.

Lissie Lintrup Jensen, Underviser, Vestegnens Sprog- og Kompetencecenter

God fornemmelse fra underviserens side til at mærke hvad vi ville og rum til mange spørgsmål og evne til at tilpasse tiden. Imponerende!

Helle Jakobsen, Senior policy rådgiver, Amnesty International

Det var godt med vekslen mellem forelæsning og praktiske øvelser. Underviseren var god til at anskueliggøre metoder med konkrete eksempler, og god til at skabe et tillidsfuldt rum, så at alle kunne komme med egne eksempler.

Michael Rasmussen, Projektleder, HP-Byg A/S

Super udbytterigt kursus med håndgribelige værktøjer, som er nemme at tilgå. Underviser skabte super god forståelse og dialog for opståede spørgsmål omkring løsninger og cases.

Lotte Broberg, receptionist, Amnesty International

"Fantastisk godt kursus. God stemning hele vejen igennem. Godt med små hold, hvilket gjorde kurset mere trygt."

Eva Jönsson, Tilbudsmedarbejder, NCC Danmark

"Supergodt kursus, som kan bruges i arbejdslivet såvel som i det private."

Laila Larsen, Sales Assistent, Man Diesel A/S

"Et supergodt og lærerigt kursus. Godt med små cases en gang imellem.

Stine Kikkenborg, Leder, Trefor

Pia Hardy er rigtig god til at forklare forskellige "problemer" i forhold til, hvordan man kommunikerer tydeligt. Meget troværdig, og man kan være åben og ærlig i trygge rammer.

Louise Nordbo, Kok, EWII

Pia Hardy har en fantastisk evne til at få en til at forstå og lytte samt at blive positivt indstillet til tingene.

Hanne, Køkkenasssitent, EWII

Vi er blevet til et team/en afdeling og har lært at tale sammen.

Marianne Dryner, Lærer, VUC Vest

Super godt kursus med meget at tage med hjem og arbejde videre med. Vi havde en rigtig god og åben/ærlig dialog og et godt samspil. Dejligt at vi var et lille hold – det gav god indsigt. Jeg anbefaler det.

Lisbeth Jørgensen, dyrlæge, Veterinær Nord, Fødevarestyrelsen

Kurset har langt overgået mine forventninger.

Mia Bentley, Business Administration Coordinator, Man Diesel A/S

"Pias rolige og åbne væsen gør, at man har nemt ved at åbne op og være ærlig - også selvom det kan være udfordrende. Jeg har fået rigtig mange gode værktøjer med i rygsækken."

Tommy Nielsen, Kaptajn, Fighter Wing Skrydstrup

"God og inspirerende undervisning - mange nyttige værktøjer, som kan og vil blive brugt.

Pris

Prisen er efter aftale - alt efter kursets ønskede varighed og antallet deltagere.

Kontakt os for mere information om kurset.

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om Bedre samtaleteknik og kommunikation
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.

Evalueringer

Gennemsnit 4,8

Baseret på 4 evalueringer
Evalueringer offentliggøres i henhold til vores evalueringpolitik.
Evaluer udbyderen her!
Biblioteket Frederiksberg, Ea Elmer
4/5
12 mar 2016
Meget tilfreds

Underviser har en god føling med vores udfordringer og giver gode og relevante eksempler på denne forståelse. Særdeles brugbart kursus tilpasset vores virkelighed.

Lisbeth Jørgensen, dyrlæge Veterinær Nord, Fødevarestyrelsen
5/5
23 sep 2015
Kursus i samtaleteknik og kommunikation

Kurset har langt oversteget mine forventninger.

Tina S. Nielsen, dyrlæge Veterinær Nord, Fødevarestyrelsen
5/5
23 sep 2015
Relevant og nærværende kursus i samtaleteknik og kommunikation

Pia Hardy er god til at fornemme det publikum hun står overfor - og derfor bliver kurset meget relevant og nærværende.

Fortuna Kurser
Fortunfortvej 12 A
2800 Kgs. Lyngby

Kurser i kommunikation - åbne og interne kurser

Fortuna leverer kurser, workshops, foredrag og coaching til private og offentlige virksomheder. Vi arbejder bredt med kurser og konsulentydelser inden for kommunikation og erhvervspsykologi, herunder konflikthåndtering, forhandlingsteknik, assertionstræning, effektivitet og planlægning, stresshåndtering, coaching, skriftlig kommunikation, ledelse  m.v. Vi har eksisteret...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret