Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Fortuna Kurser?
28+ års erfaring med kurser, foredrag & coaching
75.000+ deltagere på vores kurser og foredrag
Erfarne undervisere med høj faglig ekspertise
Startdato
Kursusbeskrivelse
Lær aktiv lytte-, spørge- og samtaleteknik
Vil du lære kunsten at føre en ligeværdig samtale uden manipulation og disrespekt? En ligeværdig samtale betyder, at dine samtalepartnere føler sig hørt og får sagt, hvad de vil - og det er vigtige forudsætninger for et godt psykisk arbejdsmiljø og samarbejde. På dette kursus i samtaleteknik lærer du at gennemføre professionelle samtaler, som giver et konstruktivt udbytte, og som styrker både tillid og tryghed i relationen til dine samtalepartnere.
Kursus i samtaleteknik - det får du:
Kurset veksler mellem teorioplæg, diskussioner, øvelser og rollespil, og du får personlig feedback både af underviseren og af de andre kursusdeltagere.
Du arbejder med følgende emner:
- Samtaletyper – hvilke typer samtaler findes der, og hvordan håndterer du dem?
- Få indsigt i samtalens struktur og virkemidler
- Forberedelse af samtalens mål, indhold, rammer og ansvar
- Lyt og stil spørgsmål med nærvær og indlevelse
- Den svære samtale – hvad gør du, når der er stærke følelser i spil?
- Styrk din evne til at modtage og give konstruktive tilbagemeldinger
- Bliv bevidst om, hvordan adfærd, følelser og selvopfattelse påvirker dine relationer
- Få metoder til at undgå at uoverensstemmelser optrappes til konflikter
- Evaluering og opfølgning på samtalen.
Underviser - Pia Hardy
Pia Hardy er erhvervspsykologisk rådgiver med speciale inden for erhvervspsykologi og kommunikation. Hun har mange års erfaring i at rådgive og undervise virksomheder i samarbejde, kommunikation og konflikthåndtering.
Pia Hardy er certificeret konfliktløser og mediator og certificeret coach efter international standard. Hendes baggrund er bygget op af mange års kurser, uddannelser og erfaringer med kommunikation og konflikthåndtering på arbejdspladser og i erhvervslivet.
Hun er oprindelig uddannet lærer og ingeniør og har en bredt funderet tilgang til erhvervslivet og arbejdsplads.
Målgruppe
Du er medarbejder eller leder og ønsker at forbedre din evne til at føre professionelle samtaler. Du har bl.a. brug for at skabe gode relationer, bevare overblik og retning og vise forståelse for din samtalepartners situation.
Kurset holder vi som et virksomhedstilpasset kursus. Det kan også afholdes som en del af et afdelingsseminar eller en temadag - som enten et foredrag eller en workshop.
Eksamen og diplom
Deltagerne vurderer Pia Hardy som en topengageret og inspirerende underviser med fokus på den enkelte kursist og dennes styrker og udfordringer. Hun lægger vægt på, at deltagerne får ny viden og masser af praktisk erfaring med sig hjem, så hverdagens udfordringer kan håndteres endnu bedre.
Referencer
Pia Hardy har haft deltagere på kurset fra bl.a. Nomeco, PFA Pension, Nordjyske Medier, Natur- og Miljøklagenævnet, Kosan Crisplant a/s, Schneider Electric ITB, Københavns kommune, MAN Diesel & Turbo, DSB, Metro Service, ASE, WSPA Danmark, Boxer TV A/S, Sonlink A/S, Regionshospitalet Randers, KommuneKredit, AP Pension, SKAT, Dansk Arbejdsgiverforening, Atkins Danmark A/S, Danske Torpare, SennenBolig A/S, Skatteministeriet, Orbicon A/S, Novo Nordisk a/s, Xylon.
Udtalelser fra deltagere
Dea Thomsen, Projektleder, Socialstyrelsen
Meget interessant og lærerigt kursus. Indhold og metoder kan anvendes i alle aspekter af livet - både professionelt og privat. Kurset giver gode redskaber, som jeg glæder mig til at afprøve og arbejde videre med. Meget inspirerende!
Susanna Dinesen, Service Delivery Manager, KMD
Et super relevant kursus for mig. Kurset levede mere end op til mine forventninger. Et lille hold var en fordel - god kemi blandt kursisterne var også med til at give et godt kursus. Underviseren skabte et godt miljø til at have dialog i.
Lissie Lintrup Jensen, Underviser, Vestegnens Sprog- og Kompetencecenter
God fornemmelse fra underviserens side til at mærke hvad vi ville og rum til mange spørgsmål og evne til at tilpasse tiden. Imponerende!
Helle Jakobsen, Senior policy rådgiver, Amnesty International
Det var godt med vekslen mellem forelæsning og praktiske øvelser. Underviseren var god til at anskueliggøre metoder med konkrete eksempler, og god til at skabe et tillidsfuldt rum, så at alle kunne komme med egne eksempler.
Michael Rasmussen, Projektleder, HP-Byg A/S
Super udbytterigt kursus med håndgribelige værktøjer, som er nemme at tilgå. Underviser skabte super god forståelse og dialog for opståede spørgsmål omkring løsninger og cases.
Lotte Broberg, receptionist, Amnesty International
"Fantastisk godt kursus. God stemning hele vejen igennem. Godt med små hold, hvilket gjorde kurset mere trygt."
Eva Jönsson, Tilbudsmedarbejder, NCC Danmark
"Supergodt kursus, som kan bruges i arbejdslivet såvel som i det private."
Laila Larsen, Sales Assistent, Man Diesel A/S
"Et supergodt og lærerigt kursus. Godt med små cases en gang imellem.
Stine Kikkenborg, Leder, Trefor
Pia Hardy er rigtig god til at forklare forskellige "problemer" i forhold til, hvordan man kommunikerer tydeligt. Meget troværdig, og man kan være åben og ærlig i trygge rammer.
Louise Nordbo, Kok, EWII
Pia Hardy har en fantastisk evne til at få en til at forstå og lytte samt at blive positivt indstillet til tingene.
Hanne, Køkkenasssitent, EWII
Vi er blevet til et team/en afdeling og har lært at tale sammen.
Marianne Dryner, Lærer, VUC Vest
Super godt kursus med meget at tage med hjem og arbejde videre med. Vi havde en rigtig god og åben/ærlig dialog og et godt samspil. Dejligt at vi var et lille hold – det gav god indsigt. Jeg anbefaler det.
Lisbeth Jørgensen, dyrlæge, Veterinær Nord, Fødevarestyrelsen
Kurset har langt overgået mine forventninger.
Mia Bentley, Business Administration Coordinator, Man Diesel A/S
"Pias rolige og åbne væsen gør, at man har nemt ved at åbne op og være ærlig - også selvom det kan være udfordrende. Jeg har fået rigtig mange gode værktøjer med i rygsækken."
Tommy Nielsen, Kaptajn, Fighter Wing Skrydstrup
"God og inspirerende undervisning - mange nyttige værktøjer, som kan og vil blive brugt.
Pris
Prisen er efter aftale - alt efter kursets ønskede varighed og antallet deltagere.
Få information
Evalueringer
Gennemsnit 4,8
Kurset har langt oversteget mine forventninger.
Pia Hardy er god til at fornemme det publikum hun står overfor - og derfor bliver kurset meget relevant og nærværende.
Kurser i kommunikation - åbne og interne kurser
Fortuna leverer kurser, workshops, foredrag og coaching til private og offentlige virksomheder. Vi arbejder bredt med kurser og konsulentydelser inden for kommunikation og erhvervspsykologi, herunder konflikthåndtering, forhandlingsteknik, assertionstræning, effektivitet og planlægning, stresshåndtering, coaching, skriftlig kommunikation, ledelse m.v. Vi har eksisteret...
Underviser har en god føling med vores udfordringer og giver gode og relevante eksempler på denne forståelse. Særdeles brugbart kursus tilpasset vores virkelighed.