Startdato
Kursusbeskrivelse
Design og Antropologi
Skab nye metoder til at nå og forstå dine interessenter.
Bemærk: Kurset indgår som valgmodul 5 (5 ECTS) på diplomuddannelsen i Strategisk Design og Ledelse, men kan også tages som et selvstændigt kursus uden ECTS.
Om kurset
Relationen mellem organisationer og deres eksterne interessenter er under forandring. Hvor organisationerne tidligere koncentrerede sig om at levere produkter eller tjenester til deres eksterne interessenter – det være sig borgere, kunder, brugere, forbrugere eller ‘cirkulenter’ – så er det nu samarbejde, der er i fokus. Begreber som ‘co-production’, ‘co-creation’ og ‘co-design’ er populære, men hvis de for alvor skal skabe værdi, så skal man som organisation forstå sine interessenter på et fundamentalt plan, herunder deres handlinger og motivationer, hverdags- og arbejdsliv, håb og drømme.
'Design og Antropologi' giver dig en dybere forståelse for og kompetencer til at anvende antropologiske metoder til at inddrage og forstå interessenter i udviklingsopgaver såvel som daglig drift.
Undervisningen
Undervisningen foregår som en vekselvirkning mellem oplæg om antropologiske teorier og metoder og praksisnære opgaver, du selv skal arbejde med. I løbet af kurset kommer du til at arbejde med en case fra din egen virksomhed eller organisation ved at kortlægge eksisterende relationer til interessenter og videreudvikle disse. Undervisningens teoretiske viden bygger på dokumenteret forskning, og den foregår i Designskolen Koldings kreative miljø.
Udbytte
Det får du ud af kurset:
- Viden om, hvordan antropologisk-inspirerede designmetoder kan understøtte samarbejdet med eksterne interessenter.
- Færdigheder til at anvende antropologiske metoder og analytiske redskaber til at forstå og videreudvikle relationer til eksterne interessenter.
- Kompetencer til at udvikle antropologiske metoder, der giver dig den viden og det mulighedsrum, du har brug for i lige netop din organisation.
Målgruppe
Kurset er for dig, som har kendskab til og erfaring med fx borger- eller brugerinddragelse i udvikling af nye produkter eller services, kundefokus som forretningsstrategi eller UX/UI-design, og som ønsker en dybere forståelse for og værktøjer til at realisere de antropologiske metoders potentialer.
Pris
Pris
Uden ECTS: Dkr. 6.000,- ekskl. moms
Med ECTS: Dkr. 8.000,25
Beløbet dækker undervisning, undervisningsmaterialer samt forplejning.
Vi tilbyder rabat på følgende:
• 10 % rabat per person ved 3 tilmeldinger (samme CVR-nummer) samt alumner
• Tilmeld 5, betal for 4 (samme CVR-nummer)
NB: Rabatten gives kun på selve kursusprisen, ikke på prisen for forplejning og materialer.
Få information
Vores kurser, efteruddannelse og faciliteringsworkshops er for dig, der gerne vil dygtiggøre dig inden for design og designmetoder i bred forstand, og for virksomheder og organisationer, der har behov for at skabe innovation og nyt forretningspotentiale gennem designtænkning og strategiske...