Startdato
Kursusbeskrivelse
Oplevelsesøkonomi
Om kurset
Oplevelsesøkonomi sætter fokus på, hvordan du på strategisk plan skaber oplevelser, der giver værdi både for gæsten og for virksomheden. Du vil få skærpet din viden om at udvikle, tilpasse, prissætte og implementere unikke gæsteoplevelser, der øger gæsteloyalitet, og bidrager positivt til forretningens bundlinje.
Gennem forløbet bliver du introduceret til relevante virksomhedsanalyser og metoder for innovation, prisstruktur, positionering og strategi. Hermed kan du både strategisk og operationelt skabe oplevelser der differentierer virksomheden fra konkurrenter og skaber høj gæsteloyalitet. Dette fag handler om: innovation, differentiering, positionering og gæsteloyalitet.
Opbygning af kurset
Fysisk fremmøde
Vi mødes i vores hyggelige lokaler i Holte - kun 350 m. fra Holte Station.
Eksamen
Du afslutter forløbet med en eksamen, som er en mundtlig prøve kombineret med en opgave. Når du består eksamen, får du 10 ECTS-point fra akademiuddannelsen.
Læse-skrive udfordret
Hvis du er læse-skrive udfordret, eller har eksamensskræk, er det ingen hindring. Vi har udviklet særlige metoder, som betyder, at du kan føle dig tryg og godt tilpas på trods af evt. udfordringer.
Dit udbytte af kurset
-
Du får indsigt i din virksomheds omverden, og du bliver opdateret med de nyeste trends inden for oplevelsesbranchen. Derudover bliver du introduceret til udviklingen af oplevelsesøkonomi og formålet med at arbejde strategisk med det.
-
På et konkurrencedygtigt marked skal du kunne prisfastsætte dine produkter, så du både skaber oplevelsen for gæsten, og sikrer indtjening til virksomheden.
-
Du bliver skarp på at finde din virksomheds særlige styrkeposition i markedet, og du får et indblik i, hvilke parametre der kan optimeres.
-
Du bliver tryg ved at arbejde med strategimodeller, og kan bidrage til at udvikle virksomheden strategisk for at styrke jeres positionering i markedet.
-
Du får viden om, hvordan gæsteoplevelser skal formidles og sælges, så du i sidste ende kan øge prissætning og stå stærkere på markedet som brand.
-
Du lærer at anskue virksomheden på strategisk plan, og lede innovationsprocesser der skaber oplevelser til at matche samfundets trends.
-
Du får konkrete værktøjer og teorier til at skabe og gennemføre konkrete innovationsprocesser med henblik på at arbejde både strategisk og operationelt med gæsteoplevelsen, så I differentierer jer fra konkurrenter.
-
Du lærer bl.a.: SWOT/TOWS, sansogrammet, oplevelseskompasset, innovationsværktøjer og –teorier samt modeller til at skabe oplevelser, spidergrammet, de 8 P´er, differentieringsværktøjer, segmentering, loyalitetstrappen, købsadfærd, GAPs model of service quality samt gæsterejsen og kontaktpunkter.
Pris
Uddannelsen koster 16.400 kr. ekskl. moms og forplejning, men inkl. betaling til den akkrediterende skole.
Få information
Velkommen til Asnæs & Vangstrup
I Asnæs & Vangstrup tænker og reflekterer de konstant - og altid i et tæt samspil med branchens mange mennesker, ledere og tænkere! Asnæs & Vangstrup er Danmarks førende videncenter inden for hospitality. De er drevet af nysgerrighed og et...