Black Month 2024 er skudt i gang! Se tilbuddene her

Filtrer efter
ITIL
Uddannelsestype
By
Uddannelsesform
Vis alle filtre
Viser 1-2 af 2
Annoncer

Flere kategorier indenfor

ITIL - Technology Infrastructure Library

Kurser i ITIL koncentrerer sig om specialiserede principper, der anvendes til at styre og strømline it-infrastruktur og samtidig udnytte Best Practice principper for identifikation og gennemførelse af dokumentation.

Du finder her kurser i ITIL fra introduktions-niveau (Foundation) til deciderede ekspertkurser.

ITIL er det førende IT Service Manegement regelsæt i verden, og giver it-virksomheder en "god skik" (best practice) metode til at optimere deres samlede service-formåen, og tilvejebringer desuden branchen et fælles begrebsapparat. Det er muligt via kurserne at opnå certificering i de forskellige niveauer af ITIL, hvilket igen kan føre til en karriere inden for IT Service Manegement.

Efter endt deltagelse på et af foundation kurserne i ITIL vil deltagerne bl.a. opnå forståelse for følgende:

  • Hvordan ITIL bruges i forbindelse med IT Service Manegement
  • Hvordan ITIL implementeres i it-virksomhedens drift
  • Hvordan ITIL kan bruges til at maksimere fordele og minimere risici
  • Hvordan strukturen i ITILs bibliotek fungerer (ITIL er en forkortelse for "Information Technology Infrastructure Library")
  • Hvordan ITIL principperne anvendes i den daglige praksis


Efter endt deltagelse og certificering i Foundation niveauet er det som nævnt muligt at fortsætte på ekspertkurserne.

ITILs historie

ITIL opstod som resultat af ressourcespild i det offentlige i England tilbage i 80'erne. Den daværende regering bad derfor den statslige styrelse CCTA om at udvikle en best practice metode til effektiv og økonomisk ansvarlig brug af bl.a. it-ressourcer.

Senere implementerede hollandske firmaer metoden, og på baggrund af også deres erfaringer udviklede CCTA i 1999 i samarbejde med det uafhængige brugerforum itSMF en ny version af ITIL.

Den seneste version ITIL v3 er fra 2007, og ITIL er nu den mest anvendte IT Service Management praksis på verdensplan, som også bruges af de nogle af de største organisationer i verden.