Startdato
Kursusbeskrivelse
ITIL 4 Foundation (peoplecert)
ITIL 4 Foundation kurset er det første logiske skridt inden for ITIL 4 certificeringsordningen. Introduktionen til ITIL med ITIL Foundation kurset sikrer, at kandidater kan se på IT-tjenesteledelse gennem en end-to-end driftsmodel for levering, oprettelse og kontinuerlig forbedring af teknologibaserede tjenester og produkter.
ITIL 4 Foundation Mål
Efter at have gennemført dette ITIL Foundation kursus:
- Forstår du de vigtigste begreber i Service Management?
- Forstår du, hvordan ITIL's vejledende principper kan hjælpe en organisation med at implementere og tilpasse Service Management?
- Har du indsigt i de fire dimensioner af service management?
- Forstår du formålet med og komponenterne i ITIL serviceværdisystemet?
- Har du indsigt i serviceværdikædens aktiviteter, og hvordan de hænger sammen?
- Kender du formålet med og nøglebegreberne i 15 ITIL-praksisser?
- Forstår du de 7 ITIL-praksisser?
ITIL 4 Foundation Emner
- Introduktion til ITIL 4
- IT-tjenesteledelse i den moderne verden
- Om ITIL 4
- Strukturen og fordelene ved ITIL 4-rammen
- De vigtigste begreber i service management
- Værdi og værdisamskabelse
- Organisationer, tjenesteudbydere, serviceforbrugere og andre interessenter
- Produkter og tjenester
- Serviceforhold
- Værdi: resultater, omkostninger og risici
- De fire dimensioner af service management
- Organisationer og mennesker
- Information og teknologi
- Partnere og leverandører
- Værdistrømme og processer
- Eksterne faktorer
- ITIL serviceværdisystemet
- Oversigt over serviceværdisystemet
- Muligheder, efterspørgsel og værdi
- De vejledende principper for ITIL
- Styring
- Serviceværdikæden
- Kontinuerlig forbedring
- Praksisser
Du kan finde mere information om ITIL 4 i de følgende bilag:
- ITIL 4 Matrix
- Videoen om ITIL 4 Foundation på media
- Flyeren om ITIL 4 på media
Målgruppe
ITIL 4 Foundation målgruppe ITIL Foundation-certificeringen er primært rettet mod fagfolk, der starter med Service Management, ITSM-ledere og kommende ITSM-ledere, fagfolk, der arbejder i andre dele af IT (digital, produkt, udvikling) med en stærk grænseflade til levering af IT-tjenester, samt ITIL-fagfolk, der ønsker at opdatere deres viden.
Pris
Undervisningspris: 6.416 kr.
Undervisningsmateriale: 1.119 kr.
Eksamen: 1.938 kr.
I alt: 9.437 kr.
D-ICT (Interim Management Consultancy Training Secondment) Solutions er en uddannelses- og rådgivningsspecialist inden for ledelse, rådgivning, implementering og ledelse af IKT-organisationer, IKT-processer og IKT-projekter.D-ICT Solutions bliver ofte "typecastet" som eksperten inden for Agile Scrum, ITIL®, PRINCE2®, men giver også undervisning...