Black Month 2024 er skudt i gang! Se tilbuddene her

Filtrer efter
Kategori
Uddannelsestype
By
Uddannelsesform
Vis alle filtre
Viser 1-20 af 456
1
2
3
4
...
23
Annoncer

Populære kategorier

Populære steder

Reportage

E-handel kursus – lær at arbejde strategisk med webshops

I Danmark findes der mange tusinde webshops, og med globaliseringen er de internationale webshops også kommet i spil blandt de danske forbrugere. FDIH oplyser i deres seneste analyse, at 35% af alle nethandler går til udenlandske aktører. Der er altså brug for, at du er helt skarp på dine e-handels kompetencer, det er her et e-handel kursus kommer ind i billedet.

Hvis du som webshops ejer eller medarbejder gerne vil være med på beatet, i forhold til de internationale online shops, kræver det at der bliver strammet op på alle konkurrenceparametre, og i særdeleshed arbejde på at skabe præferencer. Kompetenceudviklingen inden for e-handel er en vigtig faktor, og med et marked der bare vokser og vokser, gælder det om at være med, der hvor det sker.

Intet marked leverer lige så høje væksttal som e-handel, og du har mulighed for at kompetenceudvikle dig med mange forskellige typer af e-handel kursus – find dine muligheder her på siden.

E-handel og indkøbsadfærd

Hvis du driver en webshop, så handler det om at have fuldstændig styr på forbrugernes indkøbsadfærd. Hvis du ikke allerede har det, så er det noget af det du kan lærer gennem et e-handel kursus.

I en branche der kontakt er i bevægelse, kan det være rigtig svært at følge med. Den ændrede indkøbsadfærd blandt forbrugerne, kombineret med presset fra meget store, internationale og dygtige online-butikker, betyder at de danske webshopejere skal være klar til omlægning af deres forretningsstrategier.

Vores indkøbsadfærd har nemlig ændret sig meget henover de sidste 10 år. Specielt med smartphonens og de sociale mediers indtog, har ændret vores adfærd, og spredt salget udover flere forskellige segmenter. Rigtig mange, vil stadig rigtig gerne se produktet med egne øjne, før de køber. Men går derefter hjem og køber det online. Menneskers indkøbsadfærd har aldrig været hurtigere skiftende, hvorfor et e-handel kursus er vejen til de rette kompetencer.

Hvad lærer med et e-handel kursus?

Med et e-handel kursus lærer du at arbejde strategisk med udviklingen af webshops. Du får en introduktion til at drive en succesfuld webshop og får et indblik i grundlæggende teorier inden for e-handel.

Gennem konkrete eksempler opnår du forståelse af, hvordan forbrugerne handler og agerer online. Du vil få en dybere forståelse af udfordringer der er forbundet med e-handel, og hvordan du får succes med e-handel.

Med et e-handel kursus får du praktiske værktøjer til at arbejde strategisk med udvikling af webshops og andre ehandelsplatforme.

Du vil fx kunne arbejde med følgende temaer i et e-handels kursus:

  • Analyse og udarbejdelse af webstrategi
  • Frontend-/backend-systemer
  • Jura
  • Persondata
  • Online handelsstrategi
  • Projektledelse

Få indsigt i forskellige forretnings-modeller, og lær hvordan du skaber sammenhæng mellem virksomhedens overordnet strategi og e-handelstrategien.

3 ting du skal tænke over før du vælger dit e-handel kursus

Når du vælger et e-handel kursus, er der selvfølgelig mange forskellige fokusområder, og derfor det også vigtigt at du finder ud af, hvilket kursus der passer til dine behov. Har du fx allerede opbygget din hjemmeside, skal du selvfølgelig ikke have kursus, hvor du lærer det.

  1. CMS – Hvis du allerede har valgt dit CMS system, så hold øje med, hvilket et det e-handel kursus du har valgt arbejder ud fra. Det er rigtig træls at sidde og høre om Wordpress, hvis du selv arbejder i Joomla.

    Overvej om du i stedet for et almindelig CMS skal gå efter en hostet løsning, hvor shoppen er lavet for dig, og du betaler licens. Som fx Shoporama, Dandomain eller Shopify.

  2. Opbygningen af din hjemmeside. Mange webshop-købere lægger tilliden hos udbyderen, men hvis du gerne vil have en unik side, der også er pæn og brugervenlig, kan det være godt at starte med et e-handel kursus der hjælper dig i gang med strukturen på siden. På den måde er du også sikker på, at få tænkt SEO med ind fra starten.

  3. Markedsføringen! Har du helt styr på markedsføringen af din nye webshop? At drive en webshop kræver også en masse viden om markedsføring på sociale medier og Google, hvis du gerne vil findes. Husk at afsætte penge til det i budgettet, og tag evt et e-handel kursus, for at få helt styr på det hele.