Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Kursusbeskrivelse
Personlig planlægning - skab struktur og effektivisering med Outlook
Få styr på de mange informationer og opgaver, du dagligt modtager, og få praktiske redskaber til at sikre bedre overblik og struktur
De fleste medarbejdere har en hverdag, hvor de typisk modtager utallige informationer og opgaver, som gør det svært at bevare overblikket og kun bruge tid og ressourcer på de vigtigste gøremål. Dette resulterer ofte i, at man sidder med uendelig lange lister af e-mails, opgaver mv., som på trods af en ihærdig indsats gør, at småting bliver glemt og deadlines overskrides.
Over tid kan dette medføre stress, og det er derfor vigtigt at have en god arbejdsrutine, som hjælper til at skabe overblik og struktur, undgå tab af information og samtidig sikre, at man får fulgt op på de informationer og opgaver, der er vigtigst.
Formål
Du får simple, praktiske redskaber til at sikre, at du altid behandler og håndterer de informationer og opgaver, du dagligt modtager på en struktureret og effektiv måde. Således vil du efter endt kursus have en ny metode til, hvordan du lader dit eget personlige system huske de vigtige ting, så du kan få frigivet kræfter til at løse dine arbejdsopgaver.
På den måde skaber du større overblik, undgår frustrerede situationer over glemte gøremål, får hjælp til din prioritering og ikke mindst øger din produktivitet. Desuden lærer du, hvordan du undgår stress samt får mere overskud og tilfredshed i din hverdag.
Udbytte
✔️Få overblikket over egen arbejdssituation
✔️Strukturér og kategorisér dine informationer
✔️Fokusér på dine gøremål, og rens hovedet for øvrige tanker
✔️Handlingsproces når du modtager en besked
✔️Stop overspringshandlinger med 2-minuttersreglen
✔️Registrér det i dit eget system
✔️Planlægning og overblik i praksis
✔️Arbejdsrytme og afbrydelser
✔️Møder vs. opgaver
✔️To-do lister i praksis
✔️Optimal anvendelse af Outlook.
Målgruppe
Kurset er for dig, som ønsker at skabe større overblik og struktur i din hverdag og samtidig få værktøjer til at prioritere alle de opgaver, du dagligt modtager.
Kurset kræver ingen faglige forudsætninger, men du skal være åben over for nye arbejdsmetoder. Arbejdsmetoder, som er nogle af verdens mest anerkendte metoder, og som vil hjælpe dig til en bedre arbejdsrutine.
Praktisk
Kurset afholdes i lækre, 5-stjernede omgivelser på Copenhagen Marriott Hotel og på Radisson Blu Scandinavia Hotel, som begge byder på inspirerende mødefaciliteter og udsøgt fuld forplejning.
På kursusdagen vil undervisningen være deltageraktiverende. Den vil veksle mellem indlæg fra underviseren, sidemandsdiskussioner, gruppediskussioner og praktiske øvelser. OBS: Der optages derfor kun 15 deltagere pr. hold.
En række praktiske værktøjer vil blive gennemgået og tilrettelagt således, at deltagerne arbejder med egne arbejdsopgaver og egne mails. Det er derfor vigtigt, at egen computer medbringes med Outlook installeret.
Til brugere af Outlook 2021, 2019, 2016, 2013, 2010, 2007 eller 365. Der undervises fra en pc, så bruger du Mac, anbefaler vi, at du er erfaren bruger og kan anvende de værktøjer, som nærmer sig værktøjerne på PC. Vær derfor også opmærksom på, at du kan opleve afvigelser i brugerflade og funktionalitet.
Efter kursusdagen modtager hver enkelt deltager en mail med relevant deltagermateriale samt en række opgaver, der skal arbejdes videre med.
3-4 uger senere modtager den enkelte deltager en opfølgningsmail, som gennemgår de vigtigste af de gennemgåede emner, og som fastholder den enkelte deltager på brugen af værktøjer, metoder og systematikken i arbejdet.
Derudover tilbydes “life long helpdesk” via telefon eller mail af underviseren.
Dette kursus indgår også som en del afKoordinatoruddannelsen (5 moduler), men fungerer også som et separat kursus.
Efter kurset modtager du et deltagerdiplom.
Underviser
Anette Obenhausen er partner og cheftræner.
Som konsulent med +12 års international erfaring er Anette ekspert inden for personlig effektivitet og optimering af personlige arbejdsprocesser på alle organisatoriske niveauer. Hun har fungeret som seniorkonsulent og partner i to forskellige konsulenthuse, indtil hun gik selvstændig i 2016.
Anette tænker forretningsorienteret og er ambitiøs i forhold til at nå målet. Hun er kendt som en stærk kommunikator med veludviklede menneskelige færdigheder og empati såvel som en stor interesse for IT og gadgets.
Hvorfor vælge Montus Business Academy?
Deltagerdiplom
5-stjernede hotelomgivelser
Branchens bedste undervisere
Startdato
Få information
Evalueringer
Gennemsnit 5
De helt konkrete ting man kunne gøre med det samme og de ting der kunne arbejdes videre med. Sjovt at blive udfordret på at arbejde på en anden måde, hvilket jeg prøver i dag fo...
Der var en god blanding af undervisning, opgaver og dialog med kursisterne, for mig betød det en øget koncentration gennem hele dagen. Det hele var brugbart og noget jeg forvent...
Velkommen til vores kursusunivers
Vi er et efteruddannelsesinstitut, der hvert år byder 5.000 glade kursister velkommen i lækre 5-stjernede omgivelser til en bred vifte af 85 højaktuelle arrangementer – altid med topengagerede undervisere og kvalitet i fokus. Vi tilbyder kurser, konferencer, uddannelser og firmakurser...
Dejligt med en grundliggende praktisk gennemgang af værktøjer der bruges fra dag 1. Håber det vil gøre nogle ting lettere med overblik og prioriteringer