Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Lederne Kompetencecenter?
Personlig uddannelsesrådgivning
Praksisnære kurser og uddannelser
En del af Lederne med erfaring fra over 125.000 ledere
Startdato
Kursusbeskrivelse
Fra kollega til leder kursus
Gør din transformationen fra kollega til leder så smidig og effektiv som mulig, og find dit rette fundament i din nye rolle. Du lærer at give slip på gamle opgaver, og styrke din gennemslagskraft som leder.
Dit udbytte med kurset
På kurset får du indsigt i, hvordan overgangen fra kollega til leder gøres bedst mulig. Du bliver klædt på til at varetage din nye rolle som leder ved at sætte fokus på en række udfordringer, som du, der er ny leder, ofte vil møde.
Du får bl.a. redskaber til at håndtere de forandrede forventninger til dig, guidning i hvordan du finder frem til den rette ledelsesstil for dig, og input til hvordan du skaber respekt fra tidligere kollegaer til din nye rolle.
Din ledelsesadfærd er nøglen til succes som leder, da du:
- Finder din egen personlige ledelsesstil
- Får styr på, hvordan du tilpasser din ledelsesstil til forskellige medarbejdertyper
- Bliver klædt på til at håndtere konflikter
- Får redskaber til at opbygge tillid og respekt samt skabe autoritet omkring dig selv
- Lærer at prioritere din tid og arbejdsopgaver i en travl hverdag
Kursets indhold
Undervisningen tager udgangspunkt i de dilemmaer, du stilles overfor, når du går fra at være kollega til at være leder. Du får hjælp til klarlægge din egen lederstil og metoder til at sikre, at du undgår de gængse faldgruber.
Din nye rolle og nye ansvar
Ny rolle og nyt ansvar Skiftet fra kollega til leder indebærer et skift i både personlig identitet og din rolle i virksomheden. Ved overgangen fra medarbejder til leder, skal du ligeledes være opmærksom på, at du ikke længere kan tillade sig at have de samme præferencer blandt medarbejderne som blandt de gamle kollegaer. Du er alles leder og alle dine medarbejdere skal føle sig set og respekteret.
Som leder er du rollemodel og medarbejderne lærer af din adfærd. Den måde du som leder eksempelvis omtaler andre afdelinger eller den øverste ledelse på, smitter af på medarbejdernes sprogbrug og tænkemåde, og det, du undgår at tale om, bringer medarbejderne generelt heller ikke op. Du må derfor være særdeles opmærksom på din egen adfærd, når det gælder ting som sprogbrug, humor, etik, påklædning, ordholdenhed og overholdelse af regler, for din adfærd har en større betydning, end da vedkommende var medarbejder.
Målgruppe
Kurset er for dig, der står overfor skiftet fra kollega til leder. Du vil gerne gøre overgangen så optimal som mulig, og du har brug for redskaber til at skabe følgeskab og den rette lederidentitet.
Pris
Medlemspris: 11.900 kr. (ex. moms).
Ikke-medlemmer: 13.200 kr. (ex. moms)
Prisen dækker undervisning, kursusmaterialer og forplejning.
Få information
Evalueringer
Gennemsnit 4,6
Hos Lederne Kompetencecenter står vi klar med personlig rådgivning og hjælper dig med at kortlægge dine eller din virksomheds behov. Vi er som de eneste i Danmark specialiseret i udelukkende at udvikle og uddanne ledere. Det betyder, at vi har...