Startdato
Kursusbeskrivelse
Kom i gang med at lave en strategi – for SMV’er
Det behøver ikke at være svært at lave en virksomhedsstrategi. Få en grundlæggende introduktion, værktøjer og modeller til at komme godt i gang med strategiarbejdet.
Indledning
På dette endagskursus får du en grundlæggende introduktion til, hvordan du udvikler en værdiskabende strategi, der er skræddersyet til din virksomheds aktuelle situation – det behøver nemlig slet ikke være så svært, som det kan se ud som om.
Hvorfor skal jeg arbejde med strategier?
Virksomheder, der kontinuerligt arbejder med at formulere strategiplaner og styre deres målsætninger opnår en række fordele:
- De udvikler sig bedre og opnår højere lønsomhed
- De bliver sjældent overraskede over markedsforandringer, der kan true virksomhedens eksistens
- De opnår stabilitet og et højere medarbejderengagement
- De bliver bedre til at tiltrække, fastholde og udvikle kunderelationer
- De har bedre fokus på nøgleforretningen og kritiske områder
- De opnår typisk bedre synergier ved opkøb eller fusioner
En tydeligt defineret strategi giver desuden et bedre udgangspunkt for dialogen med din bank, dine samarbejdspartnere og dine kunder.
Du lærer bl.a.
Kurset giver dig:
- En grundlæggende introduktion til strategi, og hvad virksomheden kan opnå ved at arbejde systematisk med strategiplaner
- Kendskab til, hvad en strategi indeholder
- Overblik over de mest almindelige værktøjer og modeller
- Viden om, hvordan risikostyring bliver en integreret del af strategien
- En metode til at identificere de barrierer, du kan opleve, når strategien implementeres
- Viden om, hvad du konkret kan gøre for at få strategien til at leve i organisationen
- Indblik i de nødvendige ressourcer og kompetencer i forbindelse med strategiarbejdet
Kursets opbygning
Du kan selvfølgelig ikke nå at udvikle en hel strategi på kun en enkelt dag. Men du kan til gengæld få den nødvendige viden, redskaber og modeller til at gøre strategiarbejdet mere overskueligt – så overskueligt, at du kan gå hjem og begynde på strategien med det samme.
Før kursusstart tilbyder vi en 360-graders evaluering, der hjælper dig med at få en forståelse af jeres aktuelle udgangspunkt for strategiarbejdet.
Selve kurset er struktureret som blended learning. Det betyder, at vi kombinerer forskellige læringsmetoder, bl.a. inspirerende oplæg, caseopgaver og digitale redskaber, såsom videoer og digitale modeller. På den måde bliver kurset så simpelt og praksisnært som muligt.
Kurset består af små, eksklusive hold, hvor der er fokus på dig og dit udgangspunkt for strategiarbejdet, som vi jo netop har kortlagt før kursusstart via vores 360-graders evaluering.
"Jeg ville ønske, at jeg havde vidst dette for 20 år siden, da jeg selv tog fat på strategiarbejdet for min afdeling. For mig virkede langsigtet strategi komplekst og uoverskueligt. Men da vi først kom i gang viste det sig jo, at vi både kunne vækste, skabe større indtjening og få større medarbejder- og kundetilfredshed" - Peter Larsen, Chef for Virksomhedsudvikling, DI
Målgruppe
Kurset henvender sig til ejerledere, management teams og ledere med strategisk ansvar i en stor eller mellemstor virksomhed. Vi anbefaler, at du har mindst 5-års erhvervserfaring, men unge ledere, der først skal til at arbejde med strategi, er også velkomne.
Pris
6.500 kr. Prisen er ekskl. moms.
Få information
DI - Dansk Industri. Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation
DI - Dansk Industris vision er et åbent og velstående samfund i vækst og balance. DI - Dansk Industri repræsenterer over 19.000 små og store virksomheder fra stort set alle grene af dansk erhvervsliv over hele landet. De varetager deres...