Søg kursus

Mini MPA for offentlige ledere

Længde
5 måneder
Pris
34.995 DKK ekskl. moms
Næste startdato
1 oktober, 2024 Se detaljer
Uddannelsesform
Holdundervisning
Kurset afholdes på
Dansk
Længde
5 måneder
Pris
34.995 DKK ekskl. moms
Næste startdato
1 oktober, 2024 Se detaljer
Uddannelsesform
Holdundervisning
Kurset afholdes på
Dansk
Få mere information om kurset

Fremragende Kundekontakt

Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.

Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.

Hvorfor vælge Connection Management?

Fokus på at omsætte teori til praksis med udgangspunkt i din hverdag

Udvider dit netværk og skaber nye relationer

Fysiske og digitale uddannelser med international akkreditering

Startdato

1 tilgængelig startdato

1 oktober, 2024

  • Holdundervisning
  • Vedbæk
  • Dansk
  • Ansøgningsfrist: 17-09-2024

Kursusbeskrivelse

Mini MPA for offentlige ledere

Skab ledelsesmæssig værdi for dig og din omverden med en Mini MPA for offentlige ledere.

Tilmeld dig kurset her!

Med en Mini MPA får du et praksisnært og moderne MPA alternativ, der giver dig en komplet og grundig indføring i de teorier, værktøjer, koncepter og metoder der gør dig i stand til at skabe ledelsesmæssig værdi for dig og din omverden.

Om uddannelsen

Som tidligere offentlig leder i mere end 10 år, har forløbsdesigner Emil Herskind savnet en målrettet og intensiv lederuddannelse på højt fagligt niveau, der konkret og praksisnært kobler det personlige lederskab med de aktuelle udfordringer den offentlige sektor står oplever i disse år og som samtidig giver mulighed for netværk med andre dygtige offentlige ledere. Og det er lige præcis det, du som offentlige leder får med den nye mini MPA.

Vi har designet et intensivt uddannelsesforløb på højt fagligt niveau, der på fem faglige moduler kobler dit personlige lederskab som offentlig leder med de styringsudfordringer I kan se i den offentlige sektor og som operationaliserer, hvad det kalder på lige præcis for dig som offentlig leder. Vi kobler den øgede indsigt i eget lederskab og de konkrete styrker og svagheder du har som offentlig leder med det aktuelle udfordringsbillede i samfundet og de vigtigste tendenser og megatrends inden for både styring, strategi, digitalisering og krisehåndtering.

På Mini MPA’en får du således via øget selvindsigt i dit personlige lederskab holdt op imod de aktuelle udfordringer og styringstrends i offentlig sektor, konkrete og praksisnære værktøjer og ledelsesgreb i hvordan du bedre lykkedes som leder og hvilke opmærksomhedspunkter du skal være særlig fokuseret på for at skabe mere værdi og bedre resultater ude i den skarpe ende hos borgerne

Opbygning og indhold

Modul 1 - Det personlige lederskab

  • Du får konkret indsigt i, hvordan du opleves at håndtere strategisk ledelse og kommunikation, innovationsledelse, forbedring af organisationen, ”mere for mindre” balancen, sætte retning, involvere og meget mere.

Modul 2 - Udfordringsbilledet i den offentlig sektor

  • Af regeringsgrundlaget fremgår det, at regeringen vil gennemføre den mest omfattende frisættelse af den offentlige sektor i velfærdssamfundets historie og grundlæggende forandre den måde, velfærden i dag styres, dokumenteres, kontrolleres og leveres på. Samtidig lever vi en verden, hvor globale og nationale kriser erstatter hinanden og derfor skal vi kunne lede og agere anderledes i fremtiden og dette vil vi ruste dig til som deltager.

Modul 3 - Sikker drift & Ansvarlig ledelse

  • Du vil blive indført i de mest effektive modeller og styringsværktøjer der sikrer, at du kan skabe sikker drift og sammenhæng mellem en sund kultur, ansvarlig ledelse, meningsfulde kontrolprocesser og klare mål for opgaveløsningen.

Modul 4 – Ledelse af digitalisering

  • Modulet er skabt med det formål at guide dig som leder til at kunne forstå mulighedsbilledet i digitaliseringsdagsordnerne og hvordan du implementerer digitalisering ind i en meningsfuld hverdag til gavn for medarbejdere og borgere.

Modul 5 – Ledelse af kriser og møgsager

  • At du opnår værdifuld viden og færdigheder til håndtering af en krise eller møgsag, hvis du selv havner i den. Kurset giver dig redskaber til at skabe tillid, styrke kulturen og genoprette troværdigheden efter kriser. Ved at deltage får du indsigt i, hvordan du som leder kan navigere i en kompleks og presset situation, og hvordan du kan sikre, at organisationen kommer styrket ud på den anden side.

Dit udbytte 

  • 5 ledelsesmoduler på 5 måneder
  • Digital læringsplatform mellem modulerne
  • Personlighedsanalyse af dig som leder
  • Skriftlig opgave, bestået/ikke bestået
  • En værktøjskasse du kan tage med videre i dit liv som leder
  • Et stærkt alumni og netværk
  • Mini MPA diplom

Eksamen og diplom

Du vil starte din rejse på vores Mini MPA med en LVI analyse, som vil være gennemgående på din uddannelse og munde ud i en skriftlig opgave, hvor du som deltager skal redegøre for din personlige udviklingspunkter, samt en praksisnær problemstilling og/eller en business case, som ønskes belyst, indenfor de temaer vi
arbejder med på uddannelsen.

Som deltager bedes du benytte et udsnit af de modeller, teorier og værktøjer, der er gennemgået på Mini MPA’en. Opgaven skal være ca. 8 sider.

Til den skriftlige opgave må der tilføjes bilag, som understøtter hypoteser og problemstillinger i business casen. Det kan også være baggrundsdata, samt empiri for analyser eller undersøgelser. I denne opgave er det væsentligt, at der understøttes med fakta, data og tal.
Med andre ord: der skal kommes
med løsninger og svar.

Karakteren er bestået ikke bestået og deltageren modtager et diplom efterfølgende. 

Pris

Prisen for denne uddannelse er 34.995 kr. 

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om Mini MPA for offentlige ledere
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
Connection Management
Frydenlundsvej 30, Bygning E
2950 Vedbæk

Hos Connection Management udvikler vi medarbejdere og ledere med det formål at forbedre bundlinien. Vi lever op til vores navn og arbejder for at sikre værdiskabende sammenhænge mellem kunder, virksomhed, ledelse, medarbejdere og resultater. Ledelse i praksis Forandringsledelse Organisation og...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret