Startdato
Kursusbeskrivelse
Sales Governance
Hvilken rolle spiller salgsledelsen i virkeligheden?
Salgsopgaven bliver mere og mere kompleks og involverer stadigt flere funktioner både i en virksomhed og hos dens kunder. Derfor er salgsledelse ikke kun et spørgsmål om at lede salgsfunktionen, men også om at synkroniserer den i forhold til andre funktioner i virksomheden. Det er i store træk rammerne for Sales Governance et nyt fag, der er udviklet på grundlag af forskningsprojektet ”Morgendagens Salg”, der blev afsluttet i 2020. Faget giver dig overblik over de forskellige begreber for salgsledelse og en forståelse for salgsledelsens rolle i en strategisk sammenhæng. Du bliver bl.a. i stand til at skelne mellem operationelle, taktiske og strategiske beslutninger og hvordan du synkroniserer kundernes købsprocesser med jeres salgsprocesser og KPI’er.
Kurset vil især have fokus på…
- Salgsledelse som ledelsesdisciplin
- Salgsledelse i et (corporate) governance perspektiv
- Overblik over forskellige tilgange til salgsledelse
- Hvordan virksomhedens touchpoints med kunderne designes og tilpasses på grundlag af kundernes oplevelser
- Hvordan salgsledelse skaber værdi for både virksomhed og kunder
Pris
Prisen for dette kursus er 6.000 kr.
CBS HD - for dig som vil mere
HD er et fleksibelt uddannelsesunivers, som giver dig et solidt fundament til at forstå og drive enhver virksomhed eller organisation. Du kan både læse HD hvis du har brug for at blive bedre til det, du allerede kan, eller hvis...