Fremragende kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Aros Business Academy?
Vi brænder for at give dig en reel opgradering af dit kompetenceniveau
Der er fokus på praktiske øvelser kombineret med solid faglig viden
Kurserne tilpasses dine forudsætninger og behov
Startdato
Kursusbeskrivelse
Bæredygtighedskommunikation & brand management
Lær at kommunikere alle jeres fremragende bæredygtige tiltag og styrke jeres bæredygtige brand – og undgå samtidig at falde i fælderne ‘greenwashing’ og ‘greenhushing’!
Vi har afholdt bæredygtighedskurser for (næsten) hele Danmarks erhvervsliv siden 2021
Siden vi sammen med professor Steen Hildebrandt i 2021 lancerede voresMini MBA i Sustainability Managementhar vi haft indflydelse på bæredygtighedarbejdet på op mod 1.000 danske arbejdspladser. Og vi vil også gerne hjælpe jer.
Et praktisk anlagt kursus med masser af sparring!
Vi kunne sikkert godt lære jer principperne for god bæredygtighedskommunikation og bæredygtig branding på blot 2 dage, men træningen – og sparringen på din træning – er afgørende, hvis du skal tilbage og gøre en mærkbar forskel. Derfor er kurset på 3 dage, hvor vi har indlagt lidt hjemmearbejde mellem anden og tredje kursusdag. Hjemmearbejdet er dog ikke ekstraarbejde for dig, da det taler direkte ind i det, du alligevel skal ændre og effektuere i jeres bæredygtige kommunikation og brandingarbejde. Du vil således gennem kurset arbejde konkret med jeres egen strategi og kommunikation (hvis du er en konulent, der arbejder med andres kommunikation, vil du arbejde med nogle af disse cases).
‘Greenwashing’ skræmmer mange til at udøve ‘greenhushing’
En af de store farer ved at kommunikere om bæredygtighed er at blive beskyldt for greenwashing. Men det er også en faldgrube ikke at udnytte det potentiale, der er i at få bæredygtighed og ansvarlighed til at skabe værdi for forretningen og brandet.
Mens nogle firmaer er kommet i søgelyset for løse og ubeviselige påstande, er andre så forsigtige, at de næsten – eller helt – undgår at kommunikere om deres ansvarlighedsstrategi af frygt for at blive mødt af en shit-storm. Det er en skam. Hvordan skal kunderne vide, at de støtter den grønne omstilling ved at vælge jer, hvis I ikke fortæller dem det?
Bæredygtighedskommunikation er vigtigt, hvis I vil høste de konkurrencemæssige fordele ved jeres indsats. Men at gøre det på den rigtige måde er mindst lige så vigtigt. Derfor er god bæredygtighedskommunikation nøglen til at gøre jeres bæredygtighedsindsats værdiskabende for forretningen.
Udbytte
Dit udbytte
-
Du får viden om de væsentligste kommunikationsmæssige tendenser inden for bæredygtighed og ansvarlighed.
-
Du får overblik over den seneste relevante lovgivning om kommunikation af bæredygtighed.
-
Du får en grundig indsigt i, hvilke værktøjer du kan bruge i arbejdet med bæredygtig kommunikation, og hvad du bør være særligt opmærksom på.
-
Du lærer at implementere din organisations bæredygtighedsarbejde i dit arbejde med kommunikation og branding.
Din arbejdsgivers udbytte
-
Din arbejdsplads får en medarbejder retur, der er klædt på til at bidrage til at udvikle bæredygtig og ansvarlig kommunikation og branding i virksomheden.
-
Du lærer af andres dyre erfaringer med bæredygtighedskommunikation og kan derfor styre din arbejdsplads uden om fejl og faldgruber.
-
Din arbejdsplads får en medarbejder, der har overblik over den nyeste lovgivning og de aktuelle tendenser indenfor bæredygtighedskommunikation.
-
Du bliver i stand til at kommunikere strategisk om bæredygtighed, så jeres kunder forstår det og kan se, hvilken forskel de gør, når de vælger jer frem for andre.
Målgruppe
… arbejder med kommunikation, markedsføring, branding, CSR eller bæredygtighed. Du arbejder i en virksomhed eller organisation, der allerede har en bæredygtigheds- eller CSR-strategi (eller skitsen til den), og som gerne vil kommunikere den effektivt og virkningsfuldt, både internt og eksternt.
Du kan altså både være bæredygtighedseksperten, der gerne vil blive bedre til at kommunikere bæredygtighed (eller blot har brug for at vide noget mere om det). Og du kan være kommunikationseksperten, der gerne vil trænes i at kommunikere bæredygtighed, der netop er en kommunikationsdisciplin for sig.
Få information
Vores passion er at skabe reel forandring for dig!
Vælg at tage en uddannelse eller et kursus hos Aros Business Academy og vær sikker på én ting: Vi brænder for at optimere betingelserne for, at du oplever en reel forandring af dit kompetenceniveau. Til glæde for dig. For din...