Optimér jeres håndtering af kontrakter
Du vil muligvis også se kontraktstyring omtalt som contract management eller Contract Lifecycle Management (CLM). Overordnet set er der tale om det samme, og kontraktstyring bruges som et ledelsesværktøj til at overvåge, strukturere, udvikle og optimere kontrakter og forpligtelser. Alt sammen for at opnå en bedre indtjening og kortlægge risici.
Som organisation kan I få en bedre styr på jeres økonomi og indtjening ved at optimere håndteringen af jeres kontrakter.
Hvis du beskæftiger dit indenfor forretningsverdenen, så er du med garanti også bevidst om, hvor meget kontrakter fylder - nuværende såvel som kommende kontrakter. Det er derfor en stor fordel, hvis man ved hvordan man håndterer dem optimalt. Her kan et kursus i kontraktstyring være en rigtig god idé, da du her lærer, hvordan I håndterer jeres kontrakter effektivt.
Konsekvenserne ved ineffektiv kontraktstyring
Hvis I håndterer jeres kontrakter ineffektivt, er det nemlig ikke uden konsekvenser. Der er en lang række risici forbundet med dette, heriblandt kunne følgerne for eksempel være opsigelser, mislighold af aftalen fordi man får overset en vigtig dato eller lignende. Der kan være mangler eksempler på, hvilke konsekvenser det kan have for dig, din virksomhed og din virksomheds omdømme. Det kan dermed hurtigt blive en dyr affære, hvis I ikke har styr på jeres kontrakter i virksomheden.
Hvad får man ud af et kursus i kontraktstyring?
På et kursus i kontraktstyring får du en række værktøjer til styring af kontrakter, herunder adressering af såvel økonomiske, styringsmæssige og udviklingsmæssige aspekter. Du får et grundlæggende kendskab til, hvorfor man bør benytte sig af kontraktstyring, og hvad det giver af muligheder. Efter endt kursus vil du have følgende overordnede kompetencer:
- Du kender til best practice inden for kontraktstyring
- Du kan udarbejde solide kontrakter fra start til slut
- Du kan fastlægge roller, ansvar og kompetencekrav til den udførende kraft
- Du bliver i stand til at indføre kontraktstyring i din virksomhed
- Du kan definere KPI'er
- Du bliver i stand til at optimere styringen og identificere risici i samarbejdet
- Du bliver i stand til at forbedre kommunikationen omkring kontrakter
- Du bliver i stand til at udarbejde kontrakter, der overholder gældende lovgivning.
Hvem kan tage et kursus i kontraktstyring?
Du sidder måske og tænker: "Er de relevant for mig?". Et kursus i kontraktstyring er især gavnligt for chefer, mellemledere og specialister, der arbejder inden for økonomi, indkøb m.v. Det kan for eksempel være hvis du sidder i en rolle som indkøber, contract manager, IT-contract manager, jurist, udbudskonsulent, bid manager, sælger eller lignende.
Uanset hvad din baggrund er når det kommer til kontraktstyring, så findes der helt sikkert også et kursus for dig. Blandt vores udbydere finder du nemlig kurser i kontraktstyring, der er henvendt til forskellige målgrupper. Så der er både noget for dig, der har behov for et grundlæggende kursus i kontraktstyring, og til dig, der har et behov for at sikre dig den nyeste viden. Find dit kommende kursus i kontraktstyring i listen ovenfor.