Startdato
Akademiuddannelse i salg og markedsføring
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring
Uddannelsen er for dig, der vil være med til at sikre kvalitet og udvikling i virksomhedens salgs- og markedsføringsindsats – nationalt og internationalt.
Hvis du mangler værktøjer til at følge med i alt det nye inden for digital markedsføring, er dette også uddannelsen for dig. Her får du styr på SEO, sociale medier, annoncering på Google, e-mail markedsføring og data om kundeadfærd.
Uddannelsen er både relevant for dig, der allerede arbejder med salg og markedsføring – og for dig, som gerne i fremtiden vil arbejde inden for feltet. Du får højrelevante kvalifikationer, som du kan bruge til at løse helt aktuelle markedsføringsopgaver - også de digitale - i alle typer af virksomheder.
Med uddannelsen kan du deltage aktivt i:
- Strategisk analyse af virksomheden, dens kunder og deres købsadfærd, konkurrenter og samarbejdspartnere>
- Planlægning af nationale og internationale værdiskabende markedsføringsaktiviteter ud fra opstillede mål
- Udarbejdelse af handlingsplaner og gennemførelse af markedsføringsaktiviteter i praksis - både online og offline
Uddannelsens opbygning
Hele uddannelsen har et omfang på 60 ECTS-point. Den består af tre obligatoriske fag, en række valgfag og et afgangsprojekt, som afslutter uddannelsen.
Du kan tage alle fag som enkeltstående kurser, hvis du ikke har brug for en hel uddannelse.
Obligatoriske fag
-
Marketingstrategi og forretningsudvikling (10 ECTS)
-
Markedsinformation og -analyse (10 ECTS)
-
Marketingplanlægning og -forhandling (10 ECTS)
-
Afgangsprojekt (10 ECTS - altid som det sidste fag på hele uddannelsen)
Valgfag
- Dataanalyse med Google Analytics-kursus (5 ECTS)
- Digital markedsføring (10 ECTS)
- Digital markedsføring med Google-certificering (10 ECTS)
- Google Ads (5 ECTS)
- E-handel (10 ECTS)
- Erhvervsret (10 ECTS)
- Marketing automation (e-mail marketing) (5 ECTS)
- Salg og salgspsykologi (10 ECTS)
- Salgsledelse (10 ECTS)
- Service (5 ECTS)
- Sociale medier og content (5 ECTS)
- Strategisk networking (5 ECTS)
- Strategisk salg og key account management (10 ECTS)
- Søgemaskineoptimering (SEO) (5 ECTS)
Målgruppe
Uddannelsen er både relevant for dig, der allerede arbejder med salg og markedsføring – og for dig, som gerne i fremtiden vil arbejde inden for feltet.
Adgangskrav
Du kan enten blive optaget direkte på akademiuddannelsen, hvis du opfylder optagelseskravene, eller ud fra en individuel vurdering af din uddannelses- og erhvervsmæssige erfaring.
Optagelseskrav
For at blive optaget på en akademiuddannelse skal du opfylde én af følgende betingelser, suppleret med 2 års relevant erhvervserfaring, som du har fået sideløbende med, eller efter, endt adgangsgivende eksamen:
- En relevant erhvervsuddannelse
- En studentereksamen, hf, hhx eller htx
- En relevant grunduddannelse for voksne
- En anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som 1-3
Bemærk, at enkelte fag kan have særlige adgangsforudsætninger og faglige bindinger.
Økonomi og betaling
Du eller din arbejdsgiver betaler løbende pr. fag, du tilmelder dig. Prisen ser du på hvert fag. Derudover skal du tage højde for udgifter til bogindkøb.
Herunder er listet forskellige støttemuligheder til at få dækket deltagerbetaling, transport eller bøger. De kan være relevante for dig - afhængigt af din situation:
- Omstillingsfonden-tilskud på 10.000 pr. år til efteruddannelse for faglærte og ufaglærte, som er i job.
- Kompetencefonde-tilskud til medarbejdere, som er omfattet af overenskomst med tilhørende kompetencefond.
Jeg vil gerne kontaktes af den kursusansvarlige - uforpligtende
Efteruddannelse og kurser ved Erhvervsakademi Aarhus
Erhvervsakademi Aarhus tilbyder videregående uddannelser på erhvervsakademi- og professionsbachelorniveau inden for blandt andet finans, fødevarer, innovation, it, jordbrug, laboratorieteknik, salg og markedsføring, bæredygtighed og miljø, service og turisme samt web. Med en videregående uddannelse fra Erhvervsakademi Aarhus får du en...